Szybko przybywa pasażerów w pociągach Intercity

W pociągach PKP Intercity przybywa pasażerów. W listopadzie wzrost frekwencji sięgnął 38 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

Publikacja: 15.12.2015 13:49

Szybko przybywa pasażerów w pociągach Intercity

Foto: 123rf.com

Spółka informuje, że od stycznia przewiozła już 28,5 mln pasażerów. To o 5 mln więcej niż w pierwszych jedenastu miesiącach przed rokiem.

- Liczymy, że dzięki nowemu rozkładowi jazdy w przyszłym roku będzie z nami podróżowało co najmniej 37 mln pasażerów – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Od niedzieli skróciły się czasy przejazdów m.in. na liniach pendolino. Przejazd pomiędzy Warszawą i Gdańskiem zajmuje 2 godziny i 39 minut, tj. o 19 minut krócej niż jeszcze w ubiegłym tygodniu. Czas jazdy z Warszawy do Krakowa zmalał do 2 godzin i 18 minut, a z Warszawy do Katowic jest zaledwie o minutę dłuższy. Trasę pomiędzy Warszawą a Wrocławiem ekspresy pokonują w 3 godziny i 28 minut. Szybciej jedzie się także pomiędzy Trójmiastem i Wrocławiem oraz pomiędzy Poznaniem i Krakowem. Również Pomiędzy Warszawą a Bielskiem-Białą, Olsztynem i Bydgoszczą. Tylko godzinę trwa podróż pomiędzy stolicą a Łodzią.

Od początku roku przyrost liczby pasażerów we wszystkich pociągach PKP Intercity wyniósł 21,2 proc. w ujęciu rok do roku. Intercity poprawia wyniki finansowe: już po trzech kwartałach przychody spółki ze sprzedaży biletów były o prawie 200 mln zł wyższe niż rok wcześniej.

Ale Intercity ma problem z obsadzeniem linii nowymi pociągami. W niedzielę na tory wyjechały składy typu Flirt produkowane przez konsorcjum Stadler-Newag. Ale w połowie grudnia na torach miało się znaleźć także 20 składów Dart produkowanych przez Pesę. Miały wjechać na linie : Jelenia Góra – Wrocław - Łódź - Warszawa do Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice. Flirty natomiast będą kursować na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Bydgoska firma jednak nie zdążyła z realizacja zamówienia. Należy przypuszczać, że dostawy Dartów będą sfinalizowane dopiero w przyszłym roku.

Intercity inwestuje w sumie 5,6 miliarda złotych w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju.

Spółka informuje, że od stycznia przewiozła już 28,5 mln pasażerów. To o 5 mln więcej niż w pierwszych jedenastu miesiącach przed rokiem.

- Liczymy, że dzięki nowemu rozkładowi jazdy w przyszłym roku będzie z nami podróżowało co najmniej 37 mln pasażerów – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił