Agencja konsultingowa Brand Finance opublikowała zestawienie 50 najwięcej wartych marek wśród linii lotniczych - „Airlines 50 - 2017". Za najdroższą została uznana American Airlines (9,8 mld dol.), która w ciągu 2016 r. zyskała na wartości 59 proc. i awansował o dwie pozycje, wypychając z pozycji lidera Emirates. Logo arabskiej linia straciło na wartości 21 proc. i warte jest 6 mld dol. - spadło na czwartą pozycję.
Na podium także dwie inne marki amerykańskich linii - Delta (9,23 mld dol., +47 proc.) oraz United Airlines (7,16 mld dol. +60 proc.).
W dziesiątce najdroższych marek lotniczych znalazły się też amerykański Southwest Airlines, China Southern, China Easthern, Air China, British i japońska ANA.
Brand Finance za najmocniejszą firmę uznała rosyjski Aerofłot (26 pozycja pod względem wartości marki - 1,27 mld dol. dając mu rating AAA. Analitycy zauważają, że rosyjski przewoźnik dominuje na rynku krajowym i wyprzedza konkurencję w wielu wskaźnikach; przy czym nie posiada monopolistycznej pozycji na rynku krajowym; nie ma wyłącznego dostępu to tras, dlatego pozycję lidera zdobył dzięki skutecznemu konkurowaniu.
Aerofłot wyróżnia też najmłodsza wśród ocenianych firm flota samolotów, oraz skuteczna praca nad wzrostem wartości marki na rynkach zagranicznych, szczególnie w Azji. Aerofłot zyskuje tam szczególnie dzięki partnerstwu z najdroższą futbolową marką „Manchester United".