Aktualizacja: 05.03.2017 09:15 Publikacja: 05.03.2017 07:58
Pesa, producent elektrycznych zespołów trakcyjnych, jest zainteresowana pracami warszawskiej firmy.
Foto: materiały prasowe
Stołeczna spółka zamierza przygotować w trzy lata pierwszy na świecie wielosystemowy układ napędowy i zasilania z półprzewodników węglika krzemu (SiC) do elektrycznych zespołów trakcyjnych, czyli takich składów, jak Pesa Dart lub Newag Impuls. Pozwoli on zmniejszyć głośność pracy, zredukuje straty energii o połowę, zaś o 30 proc. masę i wielkość urządzeń stosowanych w pociągach do przetwarzania energii. – Zmniejszenie rozmiaru i masy urządzeń energoelektronicznych jest obecnie jednym z kluczowych wymagań stawianych przez zamawiających pojazdy trakcyjne. Ze względu na ograniczoną powierzchnię dachu jest to niezbędny warunek do tego, by móc na nim instalować nowe lub coraz bardziej rozbudowane systemy, np. wydajniejszą klimatyzację – tłumaczy dyrektor finansowy Medcom Paweł Choduń.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas