Jego statki będą kursować pomiędzy Dalekim Wschodem a Gdańskiem ruszając z Sznghaju i zawijając kolejno do portów: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixstowe, Rotterdam, by dotrzeć do DCT. Dla gdańskiego terminala to możliwość znaczącego zwiększenia wielkości przeładunków oraz okazja do umocnienia przewagi konkurencyjnej nad pozostałymi terminalami kontenerowymi na Morzu Bałtyckim. Pierwszy statek aliansu - OOCL Tianjin o pojemności ponad 8 tys. kontenerów wpłynął do Gdańska we wtorek.

Ocean Alliance tworza spółki żeglugi kontenerowej: francuski CMA CGM, chiński COSCO Shipping, tajwański Evergreen oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) z Hongkongu. Ich łączna flota liczy blisko 350 statków. Wszystkie razem dysponują ładownością ok. 3,5 miliona standardowych kontenerów 20-stopowych (TEU). Ocean Alliance jest liderem w transporcie zagranicznym pomiędzy Wschodem a Zachodem oferując 45 stałych połączeń.

Gdański terminal DCT obsługuje polski import, eksport oraz tranzyt, także morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał o głębokości 17 metrów, braku zalodzenia oraz możliwościom operacyjnym, DCT stał się naturalnym hubem dla przeładunku kontenerów w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest także najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.

W 2015 roku DCT rozpoczął obsługę m.in. dwóch innych aliansów żeglugowych świata: 2M (Maersk i MSC), oraz G6 (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK, Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha oraz Orient Overseas Container).

W roku ubiegłym w DCT uruchomiono nowe nabrzeże T2, które pozwala na zwiększenie dotychczasowych możliwości przeładunkowych blisko dwukrotnie – do poziomu 3 mln kontenerów. W dalszej perspektywie DCT będzie mógł jeszcze zwiększyć możliwości przeładunkowe, do nawet 4 mln standardowych kontenerów 20-stopowych w latach 2022-2025.