Według włoskiego dziennika powołującego się na 3 anonimowych informatorów, Lufthansa chce ponadto zmniejszyć załogę włoskiej linii liczącą 12 tys. ludzi i ograniczyć sieć bliskich i średnich połączeń.
Według dziennika, administratorzy mianowani do zarzadzania linią odrzucą zapewne te propozycje, bo władze w Rzymie chcą sprzedać Alitalię w całości dla uniknięcia rozdzielenia operacji w powietrzu i na ziemi.
Lufthansa oświadczyła, że "postanowiła nie składać oferty na całą Alitalię, ale wyrazić zainteresowanie jedynie częścią światowej siatki transportu oraz trasami europejskimi i krajowymi".
Termin składania wiążących ofert na Alitalię upływał 16 października o godz. 19.00, ale w ostatni piątek rząd Włoch przedłużył go do 30 kwietnia, aby kandydaci mogli poprawić swe oferty. Ponadto przyznał linii dodatkowe 300 mln euro kredytu pomostowego i przedłużył do 30 września termin spłaty 600 mln euro,