Krzysztof Głuchowski, dyrektor Teatru im. Słowackiego, uniewinniony

Krzysztof Głuchowski, dyrektor naczelny i artystyczny Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie został uniewinniony przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Krakowie, z zarzutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

Publikacja: 17.01.2024 16:23

Krzysztof Głuchowski, dyrektor Teatru im. Słowackiego, uniewinniony

Foto: PAP/Art Service 2

W poniedziałek, 15 stycznia, odbyła się rozprawa w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie, podczas której orzeczono, że Krzysztof Głuchowski – Dyrektor Naczelny i Artystyczny Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie zostaje uniewinniony z zarzutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

Głuchowski: rzekoma wulgaryzacja sceny

Orzeczenie Regionalnej Izby Obrachunkowej jest ostateczne. Jednocześnie Teatr im. Słowackiego w Krakowie poinformował, że minął właśnie 700 dzień bezprawnej procedury odwoławczej Krzysztofa Głuchowskiego z funkcji Dyrektora Teatru im. J. Słowackiego. Procedury, którą wszczął Marszałek Województwa Małopolskiego Witold Kozłowski wspólnie z Zarządem Województwa, czyli: Iwoną Gibas, Martą Malec – Lech, Łukaszem Smółką i Józefem Gawronem, a której głównym formalnym powodem był – poza rzekomą wulgaryzacją sceny – zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

Czytaj więcej

Dyrektorka Monika Strzępka odwołana

Jest to dokładnie ten zarzut, z którego Krzysztof Głuchowski został właśnie uniewinniony. Marszałek Kozłowski mówił również, że z dalszymi decyzjami odnośnie procedury odwoławczej wstrzymuje się właśnie do momentu wydania orzeczenia przez RIO.

Nagroda dla „1989”

„Orzeczenie zostało wydane i cieszymy się, że jest ono całkowicie zgodne z argumentacją Teatru” – poinformował Teatr im. Słowackiego. Dodajmy, że 16 stycznia musical wyprodukowany przez krakowską scenę w koprodukcji z Teatrem Szekspirowskim w Gdańsku, został nagrodzony Paszportem „Polityki” dla reżyserki Katarzyny Szyngiery.

Przypomnijmy, że Teatr im. Słowackiego był już zakwalifikowany do współprowadzenia przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, poparł takie rozwiązanie minister Piotr Gliński, wysoko oceniając zarządzanie sceną oraz profil artystyczny.

Czytaj więcej

Michał Walczak o sztucznej inteligencji w sztuce

Decyzja o współprowadzeniu została jednak wstrzymana po ataku oficjeli wówczas rządzącego Prawa i Sprawiedliwości na premierę „Dziadów” w reżyserii Mai Kleczewskiej. Ówczesny minister edukacji nazwał spektakl „dziadostwem” – bez oglądania go, zaś ówczesna kurator oświaty Barbara Nowak odradzała uczniom oglądanie przestawienia.

Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły