Wielka teatralna wędrówka

Spektakle z Krakowa, Elbląga, Legnicy i Koszalina zobaczymy jesienią na naszych scenach. Warszawa znalazła się bowiem na mapie programu Teatr Polska. Pierwsza prezentacja dziś.

Aktualizacja: 13.10.2010 14:08 Publikacja: 13.10.2010 14:07

W czasie trwania projektu realizowanego przez Instytut Teatralny obejrzymy m.in. „Szewców”

W czasie trwania projektu realizowanego przez Instytut Teatralny obejrzymy m.in. „Szewców”

Foto: materiały prasowe

Najważniejszą ideą realizowanego od ubiegłego roku projektu jest prezentowanie przedstawień w miejscowościach, których mieszkańcy nie mają na co dzień kontaktu z twórczością sceniczną. Jego inspiracją były objazdy teatru Reduta, organizowane w okresie międzywojennym przez Juliusza Osterwę i Mieczysława Limanowskiego. Tak jak wówczas, teatry decydujące się na udział w projekcie i i zakwalifikowane do jego finałowej tury na kilka miesięcy stają się grupami wędrownymi.

[srodtytul]Zobaczyć więcej[/srodtytul]

– Publiczność poza wielkimi aglomeracjami jest duża i ważna. Nie powinno się o niej zapominać – mówi Jakub Drzastwa, jeden z koordynatorów projektu. – A i teatry na tym projekcie zyskują. Aktywizują się do poszukiwań nowych przestrzeni, w których można grać, i do współpracy z ośrodkami kultury w małych miejscowościach.

Dlaczego więc na mapie Teatru Polska znalazła się Warszawa? Przecież tu każdego dnia jest do wyboru kilkanaście teatralnych propozycji.

– Chcieliśmy dać teatrom spoza Warszawy szansę pokazania się tu poza festiwalami – tłumaczy Drzastwa.

Trudno nie zauważyć, że stolicy brakuje sceny impresaryjnej z prawdziwego zdarzenia. Takiej na przykład, jaką w Teatrze Małym za czasów swojej dyrekcji stworzył Paweł Konic. A teatry repertuarowe ze względu na koszty coraz rzadziej decydują się na zapraszanie spektakli powstających poza stolicą. Widzowi chętnemu do zorientowania się, co ciekawego dzieje się na tzw. „prowincji”, pozostawało w zasadzie jedynie czekanie na kolejną edycję Warszawskich Spotkań Teatralnych.

Dzięki innowacji w programie drugiej edycji Teatru Polska stołeczna publiczność zobaczy pięć spektakli – z Krakowa, Elbląga, Legnicy i Koszalina.

[srodtytul]Rosja, Austria, Cypr[/srodtytul]

Pierwsze przedstawienie – „Griga” w reżyserii Piotra Siekluckiego – zostanie zaprezentowane dziś o godz. 19 w Instytucie Teatralnym. Z aktorami Teatru Nowego w Krakowie przeniesiemy się w głąb Rosji. Tu trójka znajomych z dzieciństwa obchodzi urodziny jednego z nich. Alkohol leje się strumieniami (częstowani są też widzowie), a atmosfera sprzyja wspomnieniom, na przemian zabawnym i sentymentalnym.

Odbędziemy też podróż do Austrii. Tam rozgrywa się bowiem akcja satyry na Adolfa Hitlera „Mein Kampf„(Teatr im. Aleksandra Sewruka z Elbląga).

Wśród propozycji są także „Szewcy” zrealizowani w stylistyce teledysku, „Otello” rozgrywający się na statku płynącym na Cypr i „Zbrodnia i kara wg. Heinricha Hoffmana” przeznaczona dla całej rodziny.

[ramka]

[b]Przed nami[/b]

Griga, reż. Piotr Sieklucki, stowarzyszenie Teatr Nowy, Kraków, Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1, 12.10, godz. 19, bilety: 20 zł

Mein Kampf, reż. Artur Hofman, Teatr im. Aleksandra Sewruka, Elbląg, Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1, 15.10, godz. 19, bilety: 20 zł

Zbrodnia i kara wg Heinricha Hoffmanna, reż. Filip Budweil, Teatr Figur, Kraków, Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1, 23.10, godz. 19, bilety: 20 zł

Otello, reż. Jacek Głomb, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Legnica, teatr Studio, PKiN, 10.11, godz. 19,

bilety: 30 zł

Szewcy, reż. Piotr Ratajczak, Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego, Koszalin, Centralny Basen Artystyczny,

ul. Konopnickiej 6, 21.11, godz. 20, bilety: 30 zł

Rezerwacje biletów:

tel. 22 501 70 19

lub [link=http://www.teatrpolska.ezapisy.pl]www.teatrpolska.ezapisy.pl[/link][/ramka]

Najważniejszą ideą realizowanego od ubiegłego roku projektu jest prezentowanie przedstawień w miejscowościach, których mieszkańcy nie mają na co dzień kontaktu z twórczością sceniczną. Jego inspiracją były objazdy teatru Reduta, organizowane w okresie międzywojennym przez Juliusza Osterwę i Mieczysława Limanowskiego. Tak jak wówczas, teatry decydujące się na udział w projekcie i i zakwalifikowane do jego finałowej tury na kilka miesięcy stają się grupami wędrownymi.

Pozostało 85% artykułu
Teatr
Teatr. Magnetyczna Danuta Stenka w miłosnej tragedii kaszubskiej „Wòlô Bòskô”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Gejowska bojówka w roli głównej. Grand Prix Boska Komedia'24 dla „Fobii”
Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać