Niemcy walczą o uratowanie wizerunku

Częścią sukcesu Lufthansy było do tej pory przekonanie klientów, że to, co jest niemieckie, to dobre. Katastrofa może to zmienić.

Aktualizacja: 26.03.2015 06:13 Publikacja: 25.03.2015 19:54

Niemcy walczą o uratowanie wizerunku

Foto: AFP

Niemiecki potentat był do tej pory jedną z najbezpieczniejszych linii świata. Mimo ogromnego zakresu usług ostatni wypadek śmiertelny zdarzył się tu 20 lat temu. A w ciągu 40 lat na pokładach Lufthansy zginęło tylko dziewięć osób.

Germanwings, utworzona 13 lat temu tania linia Lufthansy, do tej pory w ogóle nie miała żadnych wypadków. Prezes grupy Carsten Spohr od dłuższego czasu forsował strategię przekształcania lotów Lufthansy na loty Germanwings, ograniczając przy okazji ich koszty. W ten sposób chciał konkurować z takimi rywalami jak Ryanair i Easyjet, które systematycznie podcinają marże zysków tradycyjnych przewoźników.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1182
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1181
Świat
Meksykański żaglowiec uderzył w Most Brookliński
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1178
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1177