Dwie kobiety kuszą narciarzy

Czy plakaty z dwiema całującymi się kobietami zachęcą niemieckich i włoskich turystów do wybrania się na narty do szwajcarskiego Airolo

Aktualizacja: 06.12.2007 06:50 Publikacja: 05.12.2007 18:18

Ticino postanowiło szokować

Ticino postanowiło szokować

Foto: Archiwum

Szokujące plakaty pojawiły się wraz z rozpoczęciem sezonu narciarskiego. Od razu wywołały kontrowersje w konserwatywnym kantonie Ticino. Mimo to inicjator kampanii reklamowej, miejscowy urząd turystyczny, nie ma zamiaru z nich zrezygnować.

Góry, śnieg. Na stoku dwie kobiety, jedna blondynka, druga brunetka. Obejmują się, gotowe do namiętnego pocałunku. Ich usta się stykają. W tle obserwujący je mężczyzna. „Zamień się w biel” – zachęcają. Tak wygląda tegoroczna kampania reklamowa rejonu narciarskiego Airolo nad słynnym tunelem St. Gotthardt. Plakaty z całującymi się kobietami mają ściągnąć turystów z Niemieci Włoch na miejscowe stoki narciarskie. Na razie ściągnęły na rejon lawinę krytyki.

– O co tu chodzi? Jestem przerażony. Reklama urlopu na nartach powinna być prosta, a nie opierać się na jakichś dwuznacznych aluzjach. Okropne! – oburza się w rozmowie z „Rz” kierownik urzędu turystycznego kantonu Ticino Marco Solari. Jego zdaniem Airolo „zdobędzie dwuznaczną sławę jako rejon przyjazny dla kochających inaczej”.

Burmistrz Airolo Marco Chinotti jest równie przerażony.– Nie chcemy, by nasze miasto było kojarzone z homoseksualizmem. Trafiają do nas głównie rodziny z dziećmi oraz wycieczki szkolne z Niemiec i Włoch. Widząc taką reklamę, już więcej nie przyjadą – mówi „Rz” Chinotti. Nie może jednak zmusić urzędu do zdjęcia reklam.

– To inicjatywa właścicieli stoków narciarskich. Miasto nie ma żadnego wpływu na to, w jaki sposób się reklamują – tłumaczy. Urząd turystyczny nie rozumie zamieszania. – Reklama jest dowcipna – uważa jego dyrektorka Ellia Frappoli. Jej zdaniem całujące się kobiety pokazują, że w Airolo można „doznać czystości uczuć”.

Pod presją opinii publicznej urząd musiał jednak opracować mniej kontrowersyjną wersję reklamy: jedna kobieta kładzie drugiej rękę na ramieniu. Trafi ona do Szwajcarii i Niemiec. Lesbijki będą oglądali wyłącznie „bardziej tolerancyjni” Włosi.

Szokujące plakaty pojawiły się wraz z rozpoczęciem sezonu narciarskiego. Od razu wywołały kontrowersje w konserwatywnym kantonie Ticino. Mimo to inicjator kampanii reklamowej, miejscowy urząd turystyczny, nie ma zamiaru z nich zrezygnować.

Góry, śnieg. Na stoku dwie kobiety, jedna blondynka, druga brunetka. Obejmują się, gotowe do namiętnego pocałunku. Ich usta się stykają. W tle obserwujący je mężczyzna. „Zamień się w biel” – zachęcają. Tak wygląda tegoroczna kampania reklamowa rejonu narciarskiego Airolo nad słynnym tunelem St. Gotthardt. Plakaty z całującymi się kobietami mają ściągnąć turystów z Niemieci Włoch na miejscowe stoki narciarskie. Na razie ściągnęły na rejon lawinę krytyki.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1023
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1022
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1021
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1020
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1019