Reklama

Zmiany klimatu nowym obowiązkowym przedmiotem szkolnym w Connecticut

Zmiany klimatyczne dotykają wszystkich bez wyjątku, jednak nie każdego w równym stopniu. Dlatego nie każdy jest świadomy ich rozmiaru oraz skutków jakie ze sobą niosą. Swój sprzeciw wobec tej nieświadomości ogłosił stan Connecticut, który wprowadził je jako obowiązkowy przedmiot w szkołach publicznych.

Publikacja: 17.12.2022 13:49

Zmiany klimatu nowym obowiązkowym przedmiotem szkolnym w Connecticut

Foto: Adobe Stock

Zmiany klimatu staną się częścią programu nauczania od lipca przyszłego roku. Connecticut idzie w ten sposób w ślady New Jersey, które w 2020 roku stało się pierwszym stanem, które wprowadziło obowiązek kształcenia w zakresie zmian klimatycznych w szkołach publicznych na poziomie K-12. 

Edukacja w tym temacie jest prowadzona w większości szkół w całym stanie, ale do tej pory nie były one chronione przed cięciami budżetowymi, ale także politycznymi wpływami negującymi problem zmiam klimatycznych. Jak podkreślają przedstawiciele miejscowej władzy, edukacja stała się w USA polem wojny kulturowej. Część rad oświatowych nieprzychylnie ocenia takie zmiany w obszarze edukacji oceniając je jako "zbyt polityczne'. 

Christine Palm, przedstawicielka stanu Connecticut z Partii Demokratycznej rozpoczęła swoją walkę legislacyjną w 2018 roku poprzez ankiety wśród uczniów i pedagogów, odkryła wówczas, że wiele szkół kładzie zbyt mały nacisk na przedmiot zmian klimatycznych lub nie jest on prowadzony w ogóle. Przez ostatnie cztery lata co roku przedstawiała swój projekt ustawy o edukacji klimatycznej, aż w końcu w tym roku został on włączony do ustawy o realizacji budżetu. Jak wskazała polityczka zmiana w przepisach jest "niewielka", polegała na zmianie zwrotu można na powinno. - To brzmi jak prosta zmiana, ale legislacyjnie robi całą różnicę między prawem a opcją", powiedział Palm.

Czytaj więcej

Zmiany klimatu mogą zepchnąć miliony ludzi w ubóstwo

Edukacja ma być prowadzona od początku edukacji do ostatniej klasy średniej i dostosowywana do wieku uczniów oraz ich wiedzy i warunków. Standardy nauki przedmiotu mają być tworzone we współpracy z NextGenScience, organizacji, która rozwija naukę przedmiotów ścisłych oraz wspiera nauczycieli w tym zakresie oraz w oparciu o raporty National Academies tak by zainteresowani wiedzieli co mają przekazać, ale także w jaki sposób, by dzieci wyciągnęły z nauki jak najwięcej informacji. "Myślę, że ci, którzy sprzeciwiają się nauce o klimacie, uważają, że standardy są subiektywne lub uniemożliwiają obiektywne nauczanie, ale tak naprawdę jest odwrotnie" - powiedziała Vanessa Wolbrink, dyrektor w NextGenScience.rink.

Reklama
Reklama

Jak podaje The Guardian, globalne badanie przeprowadzone w zeszłym roku wśród 10 000 dzieci i młodzieży w dziesięciu krajach, w tym w USA, wykazało, że 59% respondentów jest bardzo lub bardzo zaniepokojonych kryzysem klimatycznym. Ponad 50% zgłosiło odczuwanie emocji, w tym smutku, niepokoju, złości, bezsilności i poczucia winy. Siedemdziesiąt pięć procent respondentów stwierdziło, że ich zdaniem przyszłość jest przerażająca. Dlatego pomysłodawczyni oraz edukatorzy podkreślają, że ujęcie w programie możliwości działań i przecistawienia się zmianom, ich zapobiegania jest bardzo ważne w ujęciu psychologicznym, by dać uczniom również nadzieję co do ich przyszłości. 

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Spadki i darowizny
Czy darowizna sprzed lat liczy się do spadku? Jak wpływa na zachowek?
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama