„Virgin Mobile informuje, że doszło do nieuprawnionego dostępu do systemów spółki i ujawnienia danych części klientów, w tym Pana/Pani imienia i nazwiska, numeru PESEL lub numeru dokumentu tożsamości” - taką wiadomość wysłała sieć Virgin Mobile, jeden z największych operatorów wirtualnych w Polsce, do części użytkowników.
Operator apeluje o uważanie na próby wyłudzenia danych. „Podjęliśmy działania zabezpieczające, więcej informacji wkrótce” - dodano w rozesłanym komunikacie.
Wyciek dotyczy tylko osób korzystających z ofert na kartę - dane osób mających abonament nie zostały wykradzione.
Spółka zapowiada złożenie zawiadomienia do prokuratury i zapewnia, że wzmocniła swoje wewnętrzne procedury - podaje Onet.
Do ataku hakerów doszło w dniach 18-22 grudnia. Według oświadczenia Virgin Mobile Polska, zamieszczonego na stronie internetowej, wyciek dotyczy „12,5 proc. rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez spółkę”.