Reklama

Singapur wydał zgodę na sprzedaż mięsa "wyhodowanego" w laboratorium

Singapur wydał zgodę amerykańskiemu start-upowi Eat Just na sprzedaż na tamtejszym rynku wyprodukowanego w warunkach laboratoryjnych mięsa drobiowego. Firma podkreśla, że jest to pierwszy przypadek na świecie wydania zgody na sprzedaż mięsa, którego nie uzyskano w wyniku zabicia zwierzęcia.

Aktualizacja: 02.12.2020 06:17 Publikacja: 02.12.2020 05:22

Singapur wydał zgodę na sprzedaż mięsa "wyhodowanego" w laboratorium

Foto: stock.adobe.com

arb

Tzw. czyste mięso (ang. clean meat) powstaje w warunkach laboratoryjnych z komórek pobranych z mięśni zwierzęcia. Koszt pozyskania mięsa w ten sposób na razie jest bardzo wysoki.

"Pierwsza na świecie zgoda regulatora na prawdziwe, wysokiej jakości mięso powstające bezpośrednio z komórek zwierzęcych, przeznaczone do bezpiecznej konsumpcji przez ludzi toruje drogę do rozpoczęcia sprzedaży na niewielką skalę w Singapurze" - głosi komunikat firmy Eat Just.

Firma Eat Just poinformowała, że jej mięso będzie sprzedawane w Singapurze postaci nuggetsów. Wcześniej cenę jednego takiego nuggetsa szacowano na ok. 50 dolarów.

Współzałożyciel Eat Just Josh Tetrick podkreśla jednak, że firmie udało się obniżyć koszty produkcji i mięso będzie sprzedawane w cenie podobnej do wysokiej jakości mięsa z kurczaka, kiedy trafi do menu restauracji w Singapurze "w bardzo krótkim czasie". Tetrick nie podał jednak jaki będzie wówczas koszt mięsa wyprodukowanego przez jego firmę.

Firma Eat Just zamierza zacząć osiągać zysk ze swojej działalności pod koniec 2021 roku - podkreślił jednocześnie Tetrick.

Reklama
Reklama

Na całym świecie ponad dwadzieścia firm prowadzi prace nad hodowaniem w laboratoriach mięsa ryb, mięsa wołowego i mięsa drobiowego.

Społeczeństwo
Kibice rozczarowani wizytą Leo Messiego w Kalkucie. Wdarli się na boisko i zdemolowali stadion
Społeczeństwo
Ultrabogacze podbijają świat. I nadal się bogacą
Społeczeństwo
Czy Szwajcaria ustali w referendum liczbę ludności? Głosowanie możliwe w 2026 roku
Społeczeństwo
Kłopoty z multikulturowością na antypodach
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Społeczeństwo
Pobór wraca do Europy? Francja szykuje się na trudne czasy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama