Reklama

Sondaż: Pigułka „dzień po” dla nastolatek dzieli Polaków jak sprawa aborcji

Ponad połowa Polaków nie zgadza się z tym, że pigułka „dzień po” powinna być sprzedawana osobom w wieku 15–18 lat za wiedzą rodziców lub opiekunów.

Publikacja: 15.04.2024 04:30

Minister zdrowia Izabela Leszczyna postanowiła, że pigułkę będą mogli przypisywać farmaceuci

Minister zdrowia Izabela Leszczyna postanowiła, że pigułkę będą mogli przypisywać farmaceuci

Foto: PAP/MARCIN OBARA

Aż 43,2 proc. Polaków uważa, że rodzice powinni wiedzieć, kiedy ich niepełnoletnie dziecko (między 15. a 18. rokiem życia) zamierza skorzystać z antykoncepcji awaryjnej. Jednak więcej, bo 52,2 proc. jest zdania, że nie powinno o tym wiedzieć – to wnioski płynące z sondażu IBRiS dla „Rzeczpospolitej”. Zapytaliśmy w nim o decyzję prezydenta dotyczącą nowelizacji przepisów zezwalających na zakup pigułki bez recepty.

Andrzej Duda swoje weto uzasadniał tym, że niepokoi go dostępność tabletki już dla osób 15-letnich. Prezydencka minister Małgorzata Paprocka tłumaczyła na konferencji prasowej, że w przekonaniu Andrzeja Dudy dla osób poniżej 18. roku życia „tego typu produkty lecznicze powinny być dostępne pod kontrolą lekarzy".

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Społeczeństwo
Po rocznej przerwie Instytut Pileckiego znowu honoruje Polaków
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Poseł interweniuje w sprawie Sary „reporterki”. Zarzuca szkole „psychiczne znęcanie się”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama