Reklama

Kwarantanna po przekroczeniu granicy jest fikcją

14-dniowa kwarantanna po przekroczeniu polskiej granicy okazuje się fikcją. Objęto nią zaledwie kilka procent osób.

Aktualizacja: 30.12.2020 09:04 Publikacja: 30.12.2020 00:01

Na kwarantannę po przekroczeniu granicy trafia garstka osób, a zamknięcie przejść jest iluzoryczne

Na kwarantannę po przekroczeniu granicy trafia garstka osób, a zamknięcie przejść jest iluzoryczne

Foto: PAP, Marcin Bielecki

W związku z końcem 2020 roku przypominamy - w ramach cyklu #NajlepRze2020 - najciekawsze i najważniejsze teksty opublikowane w "Rzeczpospolitej" w minionych 12 miesiącach. Dziś przypominamy opublikowany 25 marca tekst Izabeli Kacprzak.

Tysiące polskich gastarbeiterów, głównie z przygranicznych województw, każdego dnia lub w weekendy przekracza polskie granice, korzystając z braku ograniczeń w przemieszczaniu się. Jeżdżą do pracy w Niemczech lub Czechach i są praktycznie poza wszelką kontrolą sanitarną: nie muszą przechodzić 14-dniowej kwarantanny, którą rząd wprowadził w połowie marca wobec wszystkich przyjezdnych do kraju (mierzona jest im tylko temperatura, co nie daje gwarancji, że są zdrowi).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Społeczeństwo
Poseł interweniuje w sprawie Sary „reporterki”. Zarzuca szkole „psychiczne znęcanie się”
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Rodzina Mai z Mławy walczy z grecką administracją
Społeczeństwo
Projekt o zmianie czasu utknął w Sejmie, więc znów musimy przestawić zegarki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Społeczeństwo
Lawina wypadków i śmiertelne ofiary szaleńczej jazdy na hulajnogach
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama