– Żeby to powiedział jakiś autorytet, to byśmy się cieszyli. Ale to mówi komik, który za pieniądze ośmiesza wszystko – irytuje się wójt małopolskiego Pcimia Daniel Obajtek.
Reklama podzieliła mieszkańców. Jednych oburza, inni twierdzą, że promuje Pcim. – I ja najpierw byłem zadowolony – opowiada wójt. Do czasu gdy pojawili się zainspirowani reklamą dziennikarze. – Wszyscy pytają tylko o jedno: co tu u was śmiesznego? I na siłę coś takiego chcą znaleźć – oburza się. Czarę goryczy przelała relacja w TVN. – Wypowiedź podpitego mężczyzny przed sklepem była dłuższa niż to, co mówiłem o sukcesach Pcimia – krytykuje Obajtek.
Zapewnia, że gmina położona przy zakopiance ma się czym pochwalić, rozwija się, inwestuje. Na przykład: buduje halę sportową i ścieżki rowerowe, z unijnych pieniędzy powstało centrum kształcenia na odległość z 12 stanowiskami komputerowymi.
Wójt chce więc, by nazwa miejscowości zniknęła z reklamy. Szykuje pismo do banku. Chce wyjaśnień, dlaczego komik mówi o Pcimiu. – Jeśli się nie dogadamy, wystąpimy do sądu o zakaz używania naszej nazwy – zapowiada wójt.
– Ta reklama nie obraża, tylko rozsławia Pcim – odpiera zarzuty rzecznik prasowy Banku Zachodniego WBK Piotr Gajdziński. Firma nie myśli o przeprosinach, ale chce załagodzić konflikt. – Na pewno wybierzemy się do Pcimia z czekiem dla dzieci potrzebujących pomocy – zapewnia rzecznik.