Fundacja zaprezentowała dziś swój spot, w którym zachęca do złożenia podpisu pod tym wnioskiem. Występują w nim Aneta Zająć, Marcin Dorociński, Mariusz Jakus oraz artyści z kabaretu Mumio, którzy deklarują się jako przeciwnicy reformy obniżającej wiek szkolny.
Obejrzyj galerię zdjęć z kampanii
Fundacja zebrała już 100 tys. podpisów pod wnioskiem, aby został on jednak rozpatrzony przez Sejm potrzebują 500 tys. podpisów. Karolina Elbanowska prezes fundacji w rozmowie z „Rz" stwierdzała, że sprzeciw społeczny wobec zmian proponowanych przez rząd jest tak duży, że wymaganą liczbą głosów uda im się zebrać do czerwca.
W najbliższych czasie pojawią się też kolejne spoty. Wystąpią w nich Joanna Brodzik, Katarzyna Cichopek, Paulina Holz, czy Joanna Kupińska. Spoty to odpowiedź na medialną ofensywę ministerstwa edukacji, które telewizyjnymi reklamówkami chce zachęcić rodziców do posyłania dzieci do szkół. Zgodnie z planami rządu we wrześniu 2014 r. do I klas szkół podstawowych miały by pójść obligatoryjnie sześciolatki. Teraz o wcześniejszym wysłaniu dziecka do szkoły decydują rodzice. Reforma nie cieszy się społecznym poparciem, najwięcej sześciolatków do szkół poszło we wrześniu 2011 r. i było to niespełna 20 proc., rok później taka decyzję podjęło już mniej niż 18 proc. rodziców sześciolatków.
Rodzice odwołują reformę - spot akcji Ratuj Maluchy