Reklama

Celebryci przeciwko reformie szkolnictwa

Artyści dołączają do akcji Fundacji Rzecznik Praw Rodziców, która zbiera podpisy pod wnioskiem o referendum ws obniżenia wieku szkolnego

Publikacja: 20.03.2013 18:49

Fundacja zaprezentowała dziś swój spot, w którym zachęca do złożenia podpisu pod tym wnioskiem.  Występują w nim Aneta Zająć, Marcin Dorociński, Mariusz Jakus oraz artyści z kabaretu Mumio, którzy deklarują się jako przeciwnicy reformy obniżającej wiek szkolny.

Reklama
Reklama

Obejrzyj galerię zdjęć z kampanii

Fundacja zebrała już 100 tys. podpisów pod wnioskiem, aby został on jednak rozpatrzony przez Sejm potrzebują 500 tys. podpisów. Karolina Elbanowska prezes fundacji w rozmowie z „Rz" stwierdzała, że sprzeciw społeczny wobec zmian proponowanych przez rząd jest tak duży, że wymaganą liczbą głosów uda im się zebrać do czerwca.

W najbliższych czasie pojawią się też kolejne spoty. Wystąpią w nich Joanna Brodzik, Katarzyna Cichopek, Paulina Holz, czy Joanna Kupińska. Spoty to odpowiedź na medialną ofensywę ministerstwa edukacji, które telewizyjnymi reklamówkami chce zachęcić rodziców do posyłania dzieci do szkół. Zgodnie z planami rządu we wrześniu 2014 r. do I klas szkół podstawowych miały by pójść obligatoryjnie sześciolatki. Teraz o wcześniejszym wysłaniu dziecka do szkoły decydują rodzice. Reforma nie cieszy się społecznym poparciem, najwięcej sześciolatków do szkół poszło we wrześniu 2011 r. i było to niespełna 20 proc., rok później taka decyzję podjęło już mniej niż 18 proc. rodziców sześciolatków.

Rodzice odwołują reformę - spot akcji Ratuj Maluchy

Reklama
Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Społeczeństwo
Rząd wyprowadza Ukraińców z pensjonatów. Polska zmniejsza wsparcie dla uchodźców
Społeczeństwo
Czy zakazać obrzezania u chłopców? Przewiduje to petycja, którą zajmie się Sejm
Społeczeństwo
Prezes OTOZ Animals: To błąd Jarosława Kaczyńskiego, jego wyborcy przecież też lubią psy
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Społeczeństwo
Poznaliśmy Młodzieżowe Słowo Roku 2025
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama