Pobyt Chińczyka na helsińskim lotnisku to część kampanii marketingowej fińskiego operatora portu lotniczego Finavia. Projekt #LIFEINHEL ma być połączeniem reality TV, akcji w mediach społecznościowych i gier. Celem ma być promowanie Helsinek jako węzła tranzytowego dla podróżujących z Azji do Europy. Zhu ma codziennie otrzymywać nowe "wyzwania", dostosowując się do życia na lotnisku.
Zhu to popularny chiński aktor i osobowość telewizyjna. Był gwiazdą filmów "Shijin" i "Daizong.
- Cały personel portu lotniczego czeka na przyjazd Ryana Zhu - zapewnia Katja Siberg, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Finavia. - Chcemy zapewnić mu niezapomniane doświadczenia - dodaje.
Zhu będzie testował różne miejsca na lotnistku - od restauracji, do salonów masaży i sauny. Jeśli nie będzie chciał wytrwać całego miesiąca, będzie mógł w każdej chwili odlecieć, jednak jeśli po 30 dniach dalej będzie mieszkał w porcie lotniczym, w nagrodę dostanie wycieczkę do Laponii.
- Jesteśmy prekursorem w obsłudze chińskich klientów - mówi Katja Siberg. Akcja z Ryanem Zhu ma zapewnić pasażerów z tego państwa, że choć nie będą musieli mieszkać na lotnisku 30 dni, to będą mieli w czasie pobytu w nim zapewniony odpowiedni komfort.