– Podobnie jak my, kierowcy, żołnierze w czasie misji są blisko ognia. W każdej chwili mogą stracić zdrowie lub życie. Tyle że ich w naszej świadomości nie ma, są niedoceniani, a to przecież oni bronią naszego kraju. Powinniśmy ich cenić i szanować – mówi „Rz" Krzysztof Hołowczyc, kierowca rajdowy.
Jest on jedną z kilkunastu twarzy kampanii społecznej „Szacunek i wsparcie". W maju przez cały miesiąc w telewizji i internecie będą emitowane spoty o weteranach misji zagranicznych. Wezmą w nich udział gwiazdy sportu i znani artyści. Wśród nich koszykarz NBA Marcin Gortat, piłkarz Łukasz Piszczek, były siatkarz Piotr Gruszka, lekkoatletka Monika Pyrek, aktorzy: Małgorzata Kożuchowska, Jan Wieczorkowski, Cezary Żak, Dawid Zawadzki, Mikołaj Krawczyk, oraz piosenkarze: Tatiana Okupnik i Jacek Stachurski.
– Marcin jest w Stanach, ale nagrany przez niego fragment spotu został już przesłany do kraju – mówi nam Jakub Kopeć z Fundacji Marcina Gortata MG 13.
100 tys. polskich żołnierzy wzięło udział w misjach zagranicznych od 1945 r., m.in. w Afganistanie, Iraku, Czadzie, Egipcie i Syrii
Niebawem do USA na zaproszenie polskiej gwiazdy NBA pojedzie trzech weteranów: ppor. Jacek Żebryk (przeżył wybuch miny, walczył w sądzie z internautami, którzy ubliżają żołnierzom będącym na misjach), mł. chor. Przemysław Wójtowicz (w Afganistanie był snajperem, w czasie misji został postrzelony w nogi) oraz kpr. Tomasz Rożniatowski (został ranny w Afganistanie, stracił ramię). Spotkają się z amerykańskimi weteranami, zostaną także zaprezentowani w czasie meczu koszykarskiego Washington Wizards z Chicago Bulls.