Opłata reklamowa: Gminy zarobią więcej na bilboardach

Od września przedsiębiorcy mogą płacić za bilboardy nawet pięć razy więcej, niż dotychczas.

Publikacja: 20.08.2015 18:50

Opłata reklamowa: Gminy zarobią więcej na bilboardach

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Firmy mają już niewiele czasu, by przygotować się na wejście w życie przepisów dotyczących nowej opłaty reklamowej. Ustawa, która zacznie obowiązywać 11 września, przewiduje, że rada gminy będzie mogła wprowadzić w drodze uchwały opłaty od tablic lub urządzeń reklamowych, objętych dotychczas podatkiem od nieruchomości.

Zgodnie z przepisami, opłata reklamowa będzie składać się z dwóch części: -stałej – wynoszącej maksymalnie 2,5 zł / dzień (niezależnie od powierzchni reklamy) -zmiennej – wynoszącej maksymalnie 20 gr za 1 mkw /dzień (proporcjonalnie do wielkości reklamy).

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo rodzinne
Nie trzeba mieć zgody drugiego małżonka na swoje wydatki
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Prawo rodzinne
Postępowiec czy „pantoflarz”? Mąż z nazwiskiem żony poza statystyką
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek