Przewodniczący rady po otrzymaniu skargi powinien na najbliższej sesji wprowadzić jej rozpatrzenie do porządku obrad. Odpis skargi powinien zostać dołączony do materiałów dla radnych.
[srodtytul]Wymagania formalne[/srodtytul]
Zanim jednak pismo trafi pod obrady rady, trzeba je prawidłowo – jako skargę – zakwalifikować. Pomocny w tym będzie art. 227 kodeksu postępowania administracyjnego. Zgodnie z jego treścią przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo ich pracowników. Skarga może również dotyczyć naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
[srodtytul]Konsekwencje braku podpisu[/srodtytul]