Lubelska RIO zwraca uwagę, że kluby sportowe działające na obszarze samorządu, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, powinny być wspierane w drodze dotacji udzielanej z budżetu tej jednostki, z zastosowaniem przepisów [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=8038277BF1910485C48A315AC7D96B5A?id=168402]ustawy o finansach publicznych[/link], stosownie do art. 28 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=8F5123B1C2AC5CACF87421C52FF853B9?id=360657]ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie[/link].
W myśl przepisów art. 221 ust. 1 i 2 ustawy o finansach publicznych – wyjaśnia izba – podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań tej jednostki, a zlecenie zadań i udzielenie dotacji powinno nastąpić zgodnie z przepisami [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=77D1F6878890546BD2C163B47BA65BEE?id=169570]ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie[/link].
Oznacza to, że zbędne jest podejmowanie uchwał określających zasady dotowania takich klubów z powołaniem na delegację zawartą w art. 27 ust. 2 ustawy o sporcie. Kwestia ta została już uregulowana przepisami powszechnie obowiązującymi.
Ustawa o sporcie z 25 czerwca 2010 roku weszła w życie 16 października 2010 r.. Utraciła wówczas moc ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o sporcie kwalifikowanym.