To element przygotowywanej na najbliższe sześć lat strategii promocyjnej miasta, w ramach której mają też powstać: nowa strona internetowa, logo i piosenka o mieście.
Suwałki zaliczane są do najzimniejszych obszarów Polski, a w pobliżu miejscowości Wiżajny znajduje się polski biegun zimna. Zimy są tutaj na ogół długie i mroźne, a wiosna dociera bardzo późno. Dlatego miasto będzie promował kojarzący się ze śniegiem i zimnem biały niedźwiedź. Wygrał on rywalizację m.in. z bobrem. Dlaczego? – Bóbr jest ryzykowny, bo jest postrzegany jako szkodnik – uważa Piotr Dzik z firmy zajmującej się strategią miasta.
Była też propozycja, aby maskotką miasta stały się krasnoludki, które kojarzą się z Marią Konopnicką – pisarką urodzoną właśnie w Suwałkach. Natomiast miś polarny był niegdyś w herbie nieistniejącego już suwalskiego Browaru Północnego. To on jest stałym elementem żartów, które z mieszkańców Suwałk robią sobie od lat turyści. Twierdzą, że miasto leży tam, gdzie żyją białe niedźwiedzie, czyli na polskim biegunie zimna.
Mimo że ostatnio na Suwalszczyźnie nie jest już tak zimno jak kiedyś, władze Suwałk twierdzą, iż miasto powinno być nadal kojarzone z pogodą. Dlatego jednym z haseł kampanii promocyjnej będzie zwrot „pogodne Suwałki”.