[b]Rz: W Nowym Sączu gwałtowne protesty budzi logo miasta. Czy ludzie, którzy zajmują się promocją miast, powinni brać pod uwagę obiekcje mieszkańców?[/b]
[b]Andrzej Szromnik:[/b] Logo miasta musi zwracać uwagę. Jeżeli tak jak w tym przypadku zwróciło uwagę mediów i lokalnej społeczności, to znaczy, że cel osiągnięto.
[b]Jak właściwie powinna wyglądać skuteczna promocja miasta?[/b]
Miasta powinny naśladować korporacje, bo dziś środki i techniki reklamy są takie same. Nadal warto inwestować w reklamy wydawniczą, kinową, prasową, telewizyjną. Cieszę się, gdy w największych zagranicznych gazetach widzę wkładkę promującą Warszawę czy Kraków. Brakuje mi jednak reklamy zewnętrznej. Oprócz popularnych „witaczy” i „żegnaczy” takie tablice powinny się pojawić także gdzie indziej. Nikt nie przyjedzie do miasta, o którym nie słyszał. Chodzi o to, by mijający miejscowość nie tylko przejechał obok takiej tablicy, ale przyhamował, przyjrzał się i skręcił do tej miejscowości..
[b]Czy miasta chętnie się dziś promują?[/b]