Na pracę składają się 83 betonowe figury przedstawiające sylwetki dziecięce. Dzieło powstało na przełomie 1998 i 1999 roku jako instalacja dla Palais-Royal Garden w Paryżu. Należy do największych wielopostaciowych zespołów, jakie artystka stworzyła. Figury nie uległy nigdy rozproszeniu i były wielokrotnie wystawiane, - w Berlinie, Warszawie (w Operze Narodowej i na Zamku Królewskim), w Nowym Jorku (w Metropolitan Museum of Art i Marlborough Gallery,) Madrycie, Düsseldorfie, Mediolanie.

Monumentalne dzieło jako jedno z nielicznych w dorobku artystki przedstawia postacie dziecięce, ujęte podobnie, jak figury dorosłych.

Jak inne rzeźby Abakanowicz „Bambini” skłaniają do refleksji nad egzystencją i kondycją współczesnego człowieka. Mają wymiar uniwersalny i osobisty. Pokazują tłum postaci, podkreślając wspólnotę losu, a jednocześnie każda z nich jest indywidualna.

Czytaj więcej

Banki kupują sztukę. Pionierem był David Rockefeller

Praca wylicytowana została na 11 mln 300 tys. zł, a końcowa cena z opłatami aukcyjnymi wyniosła 13, 6 mln zł (estymacja wynosiła 12-15 mln zł). Bambini” przebiły więc wcześniejsze tegoroczne rekordy aukcyjne: obraz „Dwie mężatki” Andrzeja Wróblewskiego (sprzedany w Desa Unicum listopadzie za 13,44 mln zł ) oraz „Tłum III” Magdaleny Abakanowicz ”, składający się z 50 figur, sprzedany w październiku w Desa Unicum za 13,2 mln zł.