Zbiory Muzeum Złej Sztuki obejmują ponad 600 koszmarnych artystycznych wytworów. Są przechowywane w piwnicach starego kina w Dedham (Massaheusets), tuż za męską toaletą. Około 30 prac jest zawsze prezentowanych dla zwiedzających, zainteresowanych bezcenną – jak podkreślają właściciele – kolekcją brzydoty. By popularyzować swoje zbiory i zachęcić ludzi do przekazywania im kolejnych kiepskich obrazów, wydali właśnie album, w którym prezentują antydzieła.
Museum of Bad Art (MOBA) działa od 1993 r., gdy grupa znajomych trafiła na obraz (wyciągnięty ze śmietnika przez marszanda) „tak zły, że nie do przeoczenia" i postanowiła go pokazać publicznie. Od tamtej pory kolekcja rośnie. Każdy, kto ma wśród znajomych czy krewnych niespełnionego artystę, może – zamiast prawić mu fałszywe komplementy – zaproponować przekazanie dorobku amerykańskiemu muzeum. Oczywiście MOBA nie przyjmuje wszystkich prac – tylko najgorsze. Ich autorami są utalentowani artyści, którym zdarzyła się wpadka, lub amatorzy, którzy z trudem kontrolują pędzel. Zbiory są podzielone na różne kategorie, m.in. Portrety, Błękitni Ludzie, Złe Gusta, Tu Roztrzaskał się Symbol.
W zbiorach muzeum znalazły się wyselekcjonowane rarytasy. Na przykład kupiony na pchlim targu portret „Przerwa na kawę. Kobieta z muffinem" Wiliama Niewiarowskiego z 1978 r., przedstawiający nagą kobietę, pozującą w szpilkach z kubkiem kawy i nadgryzionym ciastkiem. Autor miał problemy z uchwyceniem właściwych proporcji – w pantofelkach filigranowej nastolatki stoi potężna kobieta o ramionach pływaczki, do tego z fryzurą Kleopatry, która zapragnęła zrobić sobie trwałą.
„Komu badminton?" to tytuł groteskowego portretu wystrojonej w wiktoriańską suknię kobiety o męskiej twarzy, z niewyjaśnionych powodów trzymającej nowoczesną rakietę do tenisa i kolorowy pióropusz. Autor nieznany. Anonimowa jest też podróbka Vermeera. „Mleczarka" została przesunięta w róg obrazu, a resztę wypełnił potężny bukiet kwiatów. Najwyraźniej autor chciał osłodzić ascetyczne życie z obrazów niderlandzkiego mistrza. „Miałam sen" to tytuł bardzo złego portretu kobiety, która padła ofiarą mody na uczesanie Susan Boyle, zwyciężczyni programu „Mam talent". Autor obrazu – niejaki D. Baker - najwyraźniej pozazdrościł Pablowi Picasso jego błękitnego okresu.