Wpływ pogody na teatr

Nowe media pomagają na Praskim Quadriennale wrócić do natury i obnażyć fałsz wirtualności.

Aktualizacja: 21.06.2015 22:26 Publikacja: 21.06.2015 19:15

„Post-Apocalypsis” – fragment polskiej ekspozycji na Praskim Quadriennale

„Post-Apocalypsis” – fragment polskiej ekspozycji na Praskim Quadriennale

Foto: instytut teatralny

Korespondencja z Pragi

Czarnobyl, Fukushima, Los Alamos – miejsca wielkich światowych katastrof – znajdują się pod ciągłą obserwacją autorów polskiej ekspozycji „Post-Apocalypsis", w tym kurator Agnieszki Jelewskiej.

Tytuł nawiązuje do ostatniego spektaklu Jerzego Grotowskiego, niezmiennie jednego z najsłynniejszych reformatorów światowego teatru, a instalacji patronuje Jerzy Gurawski, scenograf Grotowskiego.

Polska ekspozycja przygotowana przez Instytut Teatralny idealnie nawiązuje do hasła Praskiego Quadriennale: „Pogoda, muzyka, polityka": do diagnozy, że globalna gospodarka, wywołując zmiany klimatyczne, ma wpływ, na zasadzie efektu domina, na każdy zakątek Ziemi.

Pozostało 88% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl