Aktualizacja: 17.09.2017 19:44 Publikacja: 18.09.2017 08:00
Foto: Culture.pl
Był przedstawicielem powojennej awangardy, jednym z członków – założycieli legendarnej Galerii Foksal w Warszawie. Dyrygował falami w słynnym performansie Tadeusza Kantora w 1967 roku. Dwa lata później zaczął posługiwać się niebieską linią – taśmą scotch, która do dziś wiąże się z nim nierozerwalnie.
Naklejał ją zawsze na wysokości 130 centymetrów. – Spekulując, jaki był powód wyboru tej odległości od ziemi, przypominano, że na tej właśnie wysokości naklejane były białe pasy na milicyjnych samochodach, a kolor może oznaczać arystokratyczne pochodzenie artysty, ewentualnie też być kolorem odstraszającym owady – opowiada Agnieszka Pindera, prezentując pracę Edwarda Krasińskiego „Atelier artysty”, znajdującą się w kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi. Zwraca też uwagę na jej osobliwości – jak choćby sadzone jajko umieszczone na taborecie.
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Na Wawelu można podziwiać ponad 20 ekspresyjnych XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla, przywiezionych z m...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas