Reklama
Rozwiń

Rafał Rozwadowski: Media w czasie nadzwyczajnych regulacji

Kodeks wyborczy to gorset, ale luźny, tak aby każdy z nas mógł oddać swój własny głos, oparty na prawdziwych informacjach, własnych analizach i dostępie do pełnego wachlarza „ofert wyborczych" - tak mec. Rafał Rozwadowski pisze o prawach i obowiązkach mediów w kampanii wyborczej.

Publikacja: 14.05.2025 04:50

Rafał Rozwadowski: Kampania wyborcza a prawa i obowiązki mediów

Rafał Rozwadowski: Kampania wyborcza a prawa i obowiązki mediów

Foto: Adobe Stock

Kampania wyborcza to wyjątkowy czas. Nie tylko dlatego, że decydują się w niej losy naszego kraju. Wyjątkowy jest również dlatego, że jak w soczewce stykają się w niej podstawowe i konstytucyjne wolności – wolność słowa, mediów, wyborów.

Wyścig wyborczy jest pod szczególnym nadzorem ustawodawcy, który w ustawie – Kodeks wyborczy ustala zasady gry. W świecie, w którym polityczną rywalizację wygrywa się też w mediach, to one właśnie skupiają prawną ocenę przestrzegania zasad, tak jak skupiają uwagę wyborców i wpływają na ich decyzje przy urnach. Procesy demokratyczne, a takim procesem są wybory prezydenckie, są pod szczególną ochroną prawa, w tym międzynarodowego. W krajach demokratycznych akt wyboru, oparty na własnej, nieskrępowanej woli stanowi esencję wolności i podkreśla znaczenie jednostki, która jest tak samo ważna jako osoba w całej swej poglądowej i osobowościowej niepowtarzalności i jako członek większej społeczności z pełnią praw i obowiązków związanych z życiem we wspólnocie.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Prawo do prawdy o wyniku wyborów
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Deregulacja na akord
Rzecz o prawie
Szymon Cydzik: Adwokat z zarzutami za ujawnienie danych w materiale dowodowym
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Nie tylko klient odczuwa emocje
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Połowa prawników nie zakłada togi