Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie firmy są gotowe do automatyzacji

Prawie co piąta firma w Polsce widzi ogromny potencjał w automatyzacji i już ją wdraża albo się do tego szykuje. Jednak niemal połowy automatyzacja w ogóle nie interesuje.

Publikacja: 21.02.2020 12:05

Polskie firmy są gotowe do automatyzacji

Foto: Adobe Stock

Na czele jest przemysł, gdzie prawie cztery na dziesięć przedsiębiorstw już wprowadza albo planuje wdrożyć rozwiązania automatyzujące jakieś procesy- wynika z badania agencji zatrudnienia Work Service, które firma Kantar Millward Brown zrealizowała na próbie 300 pracodawców.

Prawie 11 proc. z nich wdraża obecnie automatyzację a kolejne 8 proc. przymierza się do tego, dostrzegając ogromny potencjał automatyzacji dla swojej firmy. Jednak zwolennicy nowych technologii nadal są w mniejszości- ponad jedna piąta co prawda deklaruje pewne zainteresowanie, ale na razie nie ma żadnych planów a niemal połowy badanych przedsiębiorstw (48 proc.) automatyzacja w ogóle nie interesuje. Nic więc dziwnego, że jedynie co dziesiąty z badanych przez Work Service pracowników obawia się, że automatyzacja zlikwiduje jego miejsce pracy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama