Reklama
Rozwiń
Reklama

AI przeorze polski rynek pracy. Najbardziej zagrożonych 20 zawodów

Chociaż niewielu polskich pracowników obawia się konkurencji sztucznej inteligencji i częściej traktują ją jako wsparcie niż zagrożenie, to AI może gruntownie zmienić pracę prawie 3,7 mln osób – zastępując część z nich.

Publikacja: 29.10.2024 11:00

AI przeorze polski rynek pracy. Najbardziej zagrożonych 20 zawodów

Foto: Adobe Stock

Specjaliści w dziedzinie finansów, administracji, statystycy, prawnicy, programiści, część kierowników, a także filolodzy i dziennikarze są wśród pracowników najbardziej zagrożonych konkurencją AI - ocenia Polski Instytut Ekonomiczny w ogłoszonym we wtorek raporcie „AI na polskim rynku pracy".

Według analiz PIE, prawie 3,7 mln ludzi pracuje w Polsce w 20 zawodach najbardziej narażonych na wpływ sztucznej inteligencji, wśród których 60 proc. większość stanowią kobiety. Pomimo większej ogólnej liczby pracujących w Polsce mężczyzn niż kobiet, to one mocniej mogą odczują skutki rozwoju AI. Zarówno te pozytywne, jak i negatywne.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Gdzie pracują bezdomni? Głównie w szarej strefie. Boją się komorników
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Rynek pracy
Agencje zatrudnienia dostrzegły oznaki poprawy na rynku pracy
Rynek pracy
Ofert pracy w urzędach najmniej od dekady. Co z bezrobociem?
Rynek pracy
To od szefów zależy bezpieczeństwo psychologiczne pracowników
Rynek pracy
Eksperci wskazują zawody i kompetencje przyszłości
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama