Reklama

Pracodawcy pilnie poszukują specjalistów. Dramatyczna sytuacja na rynku

Prawie co trzecia firma odczuła w ciągu ostatniego roku braki potrzebnych umiejętności, które niemal w co dziesiątej ograniczały możliwości rozwoju.

Publikacja: 12.10.2022 21:00

Pracodawcy pilnie poszukują specjalistów. Dramatyczna sytuacja na rynku

Foto: Adobe Stock

Wcale nie kompetencje cyfrowe i IT, ale umiejętności inżynierskie i techniczne oraz sprzedażowe i marketingowe są teraz najtrudniejsze do pozyskania dla polskich firm – wynika z raportu Polskiego Forum HR, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Raport podsumowuje rezultaty ogólnopolskiego badania, które w sierpniu objęło ponad 700 pracodawców – różnej wielkości przedsiębiorstw z rozmaitych branż.

Niemal co trzeci z badanych odczuł w ciągu ostatniego roku braki kompetencji w swoich strukturach (przy czym w co dziesiątej firmie ograniczało to możliwości rozwoju), a wśród dużych pracodawców niedobory potrzebnych umiejętności dotknęły aż 40 proc. badanych. To oni też najczęściej (37 proc.) narzekają na problemy z pozyskaniem kompetencji technicznych i inżynieryjnych, które w tym roku awansowały na czoło listy deficytowych umiejętności.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Rynek pracy
GUS: stopa bezrobocia w Polsce wzrosła do 5,4 proc. Przyczyną zmiany regulacyjne
Rynek pracy
Solidny wzrost przeciętnego wynagrodzenia. Spadło zatrudnienie. Stopy w dół?
Rynek pracy
W krajach Unii ubywa wakatów. Czy umacnia się rynek pracodawcy?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Rynek pracy
Firmy zaczynają odkrywać potencjał neuroróżnorodności
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama