Reklama

Agencje zatrudnienia: to będzie rekordowy rok

Silne odbicie na rynku pracy to woda na młyn dla branży usług HR, która otrząsnęła się z kryzysu pandemii. Rok 2021 może być najlepszy w historii.

Aktualizacja: 08.07.2021 21:12 Publikacja: 08.07.2021 21:00

Agencje zatrudnienia: to będzie rekordowy rok

Foto: Adobe Stock

– Na wszystkich rynkach europejskich sprawdza się zasada, że jeśli gospodarka rośnie, to praca tymczasowa rośnie w zwielokrotnionym tempie – zaznacza Anna Wicha, prezes Polskiego Forum HR, które zrzesza największe agencje zatrudnienia. Według jego danych obroty w pracy tymczasowej (która stanowi ponad 80 proc. rynku usług HR) wzrosły w I kwartale o 35 proc., licząc rok do rok.

– To bardzo dużo nawet w porównaniu z niską ubiegłoroczną bazą. A wszystko wskazuje też na to, że II kwartał 2021 będzie jeszcze lepszy – twierdzi Anna Wicha. O silnym odbiciu w branży usług HR mówi Hendrik Viswat, dyrektor zarządzający Randstad w Polsce i Europie Wschodniej. Według niego większe zapotrzebowanie na nowych pracowników widać w tym roku szczególnie w sektorze usług, gdzie rekrutacje długo były wstrzymywane. Dodatkowo rośnie też popyt w produkcji i logistyce, na co nakłada się znacznie większe niż przed pandemią sezonowe zapotrzebowanie na ręce do pracy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Rynek pracy
W 2026 r. firmy szykują dalsze hamowanie wzrostu płac
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rynek pracy
Firmy nie radzą sobie z Zetkami
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama