Reklama

Roboty przyjmują ludzi do pracy. „Nie widziałem dotąd czegoś takiego"

Przestawiając firmy na pracę zdalną, covid wywołał gigantyczny skok inwestycji w nowe technologie HR.

Publikacja: 28.12.2021 21:00

Roboty przyjmują ludzi do pracy. „Nie widziałem dotąd czegoś takiego"

Foto: Adobe Stock

Kandydat zgłaszający się do pracy coraz częściej prowadzi wstępne rozmowy z chatbotem, zaś automatyczny system wykorzystujący sztuczną inteligencję sprawdza jego umiejętności i to, czy będzie pasował na dane stanowisko. Jeśli tak, to internetowa platforma pomoże wdrożyć go do nowych obowiązków, a potem zautomatyzowany system ułatwi mu bieżący kontakt z działem kadr czy wybór benefitu.

To nie wizja przyszłości, ale rzeczywistość w wielu firmach, także w Polsce. Również u nas wybuch pandemii przyspieszył rozwój rozwiązań technologicznych, które wspierają HR. Ich potencjał dostrzegli też inwestorzy, z funduszami venture capital (VC) na czele, które w tym roku wręcz zalały gotówką spółki, w tym innowacyjne startupy, specjalizujące się w HR Tech.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Wahadło na rynku pracy mocniej wychyla się w kierunku pracodawców
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama