Uczestniczyć w niej może od dwóch do czterech graczy wcielających się losowo w jedną z 20 postaci, żyjących w latach 1939 – 1989. Można zostać komunistą, generałem, opozycjonistą, dziennikarzem, filozofem itd. Graczy czeka ekscytująca rozgrywka w czasach drugiej wojny światowej i dominacji komunizmu w Europie Środkowo-Wschodniej. Celem gry jest dotarcie do centrum planszy – na obrady Okrągłego Stołu 1989 r., otwierające drogę do wolnej Polski.

Wolność wymaga przejścia przez burzliwe dzieje: m.in. powstanie warszawskie, węgierską rewolucję, praską wiosnę, strajk w Stoczni Gdańskiej. Z wielu opresji ratują różne atrybuty, w które każda z postaci jest wyposażona, takie jak charyzma lub siła.

O chronologii decyduje rzut kostką. Rozgrywką rządzą przede wszystkim reguły strategicznej gry wzorowanej na kultowym „Talismanie: Magii i Mieczu”. Jednak, aby pokonać przeciwnika, nie wystarczy szczęście – warto jeszcze znać historię.

Gra rzecz jasna nie zastąpi lekcji historii, ale może nią młodych ludzi zainteresować. Tym bardziej że towarzyszy jej znakomita płyta z kompozycjami młodych muzyków interpretujących historię po swojemu, jak Artur Rojek w balladzie „Mój Tata Generał” dedykowanej generałowi Emilowi Fieldorfowi czy zespół L.U.C w utworze „Wizytówka firmy PRL” miksującym autentyczne przemówienia komunistycznych przywódców i muzykę.