Reklama

Bank będzie nas inwigilować i sprzedawać nasze dane

Wiceprezes Alior Banku otwarcie deklaruje, że chce sprzedawać dane swoich klientów innym firmom.

Aktualizacja: 18.02.2013 16:35 Publikacja: 11.02.2013 15:10

Bank będzie nas inwigilować i sprzedawać nasze dane

Foto: Fotorzepa, Radosław Pasterski Radosław Pasterski

Co prawda kryzys nie dotknął zbyt poważnie polskich banków (a już na pewno nie odczuwa tego Alior Bank, który w zeszłym roku odnotował bardzo znaczne zyski), ale nie przeszkadza to rodzimym bankierom szukania pomysłów - "innowacji" - na zarabianie jeszcze większych pieniędzy.

Innowacji, od których włos się jeży na głowie. Najnowszą pochwalił się na antenie TVN CNBC Michał Hucał, nowy wiceprezes Alior Banku.

Chcemy w większym stopniu wykorzystywać dane które sami mamy w systemach, ale i (...) dane z portali społecznościowych, dane związane z zachowaniem klienta w internecie, łączyć to z danymi firm telekomunikacyjnych (...) chcemy to oferować [w przyszłości] dla innych sektorów (...) bylibyśmy takim outsourcerem firm ubezpieczeniowych i innych firm.

- oznajmił z uśmiechem na twarzy, który nie zszedł mu nawet po tym, jak dziennikarz TVN porównał te pomysły do inwigilacji i metod KGB.

Nie powiedziałbym tak, bo wszystko będzie się działo za jego [klienta] zgodą.(...) A czy KGB potrafi na tym zarabiać pieniądze - i to legalnie?

Reklama
Reklama

- odpowiedział rozbrajająco, wyjaśniając jednocześnie, że dane byłyby wykorzystywane np. przez firmy ubezpieczeniowe, które na podstawie informacji o stanie zdrowia i stylu życia klientów lepiej mogłyby ocenić ryzyko - a zatem i wysokość składki ubezpieczeń zdrowotnych i na życie. Co więcej, jak przyznał wiceprezes banku - nie dotyczyłoby to tylko klientów banku, ale także innych ludzi! Dzięki tej "innowacji", już za rok firmy rekrutujące pracowników mogłyby w - jak to ujął Hucał - "bardziej naukowy sposób" oceniać pracowitość i umiejętności potencjalnych pracowników. Hucał przyznaje, że całkowitą innowacją to nie jest, bo podobnie robi Google, ale "niestety nie oferuje tego innym firmom i nie wykorzystuje tego na użytek inny niż reklamowy". Jaka szkoda.

Witamy w nowym wspaniałym świecie.

PS. Za odkrycie tego kuriozalnego wywiadu dziękujemy redakcji portalu Niebezpiecznik.pl

Co prawda kryzys nie dotknął zbyt poważnie polskich banków (a już na pewno nie odczuwa tego Alior Bank, który w zeszłym roku odnotował bardzo znaczne zyski), ale nie przeszkadza to rodzimym bankierom szukania pomysłów - "innowacji" - na zarabianie jeszcze większych pieniędzy.

Innowacji, od których włos się jeży na głowie. Najnowszą pochwalił się na antenie TVN CNBC Michał Hucał, nowy wiceprezes Alior Banku.

Reklama
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Polska może być celem Putina. Dlaczego gdy potrzeba jedności, Konfederacja się wyłamuje?
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Hołd lenny prezydenta Nawrockiego
Publicystyka
Michał Szułdrzyński: Jak Tusk i Kaczyński stali się zakładnikami Mentzena i Bosaka
Publicystyka
Michał Szułdrzyński: Narada Tuska i Nawrockiego przed spotkaniem z Trumpem w cieniu Westerplatte
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Karol Nawrocki potwierdził na Radzie Gabinetowej, jaki jest jego główny cel
Reklama
Reklama