Luk Palmen: Nadchodzi druga transformacja

- Kończy się w Polsce era gospodarki intuicyjnej. Priorytetem dla polskich przedsiębiorstw jest dziś podniesienie ich wartości i produktywności – mówi Luk Palmen, ekspert w dziedzinie strategii rozwoju i zarządzania innowacjami.

Aktualizacja: 11.07.2017 00:18 Publikacja: 10.07.2017 19:39

Musimy budować społeczeństwo otwarte na zakup i testowanie innowacji, gotowe na ewentualne porażki.

Musimy budować społeczeństwo otwarte na zakup i testowanie innowacji, gotowe na ewentualne porażki.

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: W jakim miejscu znajduje się dziś polska gospodarka?

Luk Palmen: Od 1989 r. w ciągu kolejnych prawie 30 lat polska gospodarka przeszła transformację i znajduje się dziś w zupełnie innym punkcie niż na początku tej drogi. Powstało wiele firm, które dobrze wpisały się w nowy gospodarczy krajobraz. Polacy – zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenci – nauczyli się już normalnie w tej gospodarce funkcjonować. To jednak nie koniec zmian. Dziś stoimy przed wyzwaniem kolejnej, drugiej transformacji. Jej celem jest podniesienie wartości i produktywności polskich przedsiębiorstw oraz wzmocnienie ich pozycji na arenie międzynarodowej. To także koniec ery tzw. geszeftów – rzemieślniczych warsztatów, prowizorycznych zakładów „w stodołach", tak charakterystycznych dla polskiej gospodarki lat 90. Ich miejsce już teraz coraz śmielej zajmują przedsiębiorstwa przyszłości, m.in. startupy technologiczne nastawione na zajęcie rynkowych nisz w skali europejskiej oraz globalnej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Publicystyka
Władysław Kosiniak-Kamysz: Przywróćmy pamięć o zbrodniach w Palmirach
Publicystyka
Marek Cichocki: Donald Trump robi dobrą minę do złej gry
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Minister może zostać rzecznikiem rządu. Tusk wybiera spośród 6-7 osób
Publicystyka
Tomasz Krzyżak: Biskupi muszą pokazać, że nie są gołosłowni
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Niemcy przestraszyły się Polski, zmieniają podejście do migracji