Starbucks rozpoczął właśnie miesięczny program pilotażowy na lotnisku Gatwick w Londynie, mający na celu zredukowanie liczby wyrzucanych papierowych kubków i zachęcenie klientów do ekologicznych rozwiązań. W kawiarni sieci, mieszczącej się w Terminalu Południowym, klienci będą mogli wybrać za darmo kubki wielokrotnego użytku bądź tradycyjne papierowe kubki, do których doliczona jest niewielka opłata w wysokości 5 pensów (ok. 24 grosze).
Czytaj także: GIS ostrzega przed kubkiem do kawy. Może stwarzać zagrożenie
Ceramiczne kubki są już teraz oferowane w większości kawiarni Starbucksa, wielu klientów jednak z nich nie korzysta, ponieważ nie mają czasu usiąść w lokalu, tylko wypijają kawę czy herbatę „w biegu”. Starbucks rozwiązał ten problem na lotnisku, tak by klienci mogli wybrać ekologiczne i łatwe do noszenia naczynie i nie obawiać się, że nie zdążą dojść w porę na samolot. W różnych miejscach obiektu, zarówno przy sklepach, jak i bramkach, rozmieszczono pięć specjalnych punktów, w których można zwrócić kubki Starbucksa. Klienci mogą więc popijać spokojnie gorący napój, przemieszczając się po całym lotnisku i robiąc przy tym zakupy.
Kubki będą zbierane z punktów „Cup Check-In” przez pracowników lotniska i zanoszone do kuchni, gdzie zostaną starannie umyte i wysterylizowane, a następnie trafią z powrotem do kawiarni Starbucksa, by kolejni klienci mogli z nich korzystać. Przygotowano ich łącznie 2 tysiące.
Program jest częścią kampanii #cupcupandaway i wystartował we współpracy z organizacją Hubbub działającą na rzecz środowiska. Starbucks liczy na to, że uda mu się w ten sposób oszczędzić w miesiąc nawet 7 tys. papierowych kubków. Jak podaje, rocznie na lotnisku zużywa się aż 7 mln papierowych kubków, z czego już ponad 5,3 mld zostaje przetworzone do ponownego użytku. Aby jednak kubek mógł zostać poddany recyklingowi, musi zostać wyrzucony do kosza na suche odpady, czego nadal wielu klientów nie robi.