Polacy zalani winem bezalkoholowym

Wino korzysta z mody na alkohole bez alkoholu – sprzedaż tego trunku bez procentów wzrosła w ciągu roku aż ośmiokrotnie. A pozbawienie wina alkoholu odchudza je też... z kalorii.

Aktualizacja: 16.09.2019 12:11 Publikacja: 15.09.2019 21:00

Wino bez alkoholu – nowość m.in. dla osób na diecie

Wino bez alkoholu – nowość m.in. dla osób na diecie

Foto: AdobeStock

Na rynku wina żywiołowo rozwija się nowa moda. Prosecco nie jest już jedynym przebojem, goni je nowy trend na wino – bez alkoholu. Sprzedaż wina stołowego bez procentów wzrosła ośmiokrotnie, a sprzedaż bezalkoholowej wersji wina musującego – aż 11 razy w skali roku.

Jak wynika z analizy rynku przygotowanej na prośbę „Rzeczpospolitej" przez Nielsena, wino bezalkoholowe jest dopiero na początku drogi, ale tempo rozwoju ma imponujące. W ciągu ostatniego roku (12 miesięcy, do końca lipca 2019 r.) wartość sprzedanego wina bez procentów skoczyła z 0,5 mln zł do blisko 4 mln zł, a sprzedaż wina musującego ze 122 tys. zł do 1,4 mln zł.

Pozostało 81% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Kawior podrożał w Rosji o 34 procent. Zapowiada się bardzo drogi Nowy Rok
Przemysł spożywczy
Nowa gorzelnia w Lublinie za ponad 200 milionów złotych
Przemysł spożywczy
Zmarł polski „król wędlin”. Założyciel znanych zakładów mięsnych miał 78 lat
Przemysł spożywczy
Konkurent sieci KFC zapowiada wielkie inwestycje w Polsce
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska