Reklama
Rozwiń
Reklama

Koronawirus utrudnił konsumpcję wina

Decyzja władz o zamknięciu barów i restauracji, by ograniczyć rozchodzenie się koronawirusa spowoduje spadek spożycia wina. Dodatkowym czynnikiem jest zmniejszony eksport do Stanów z powodu wyższego cła — stwierdziła Komisja Europejska.

Publikacja: 22.04.2020 13:13

Koronawirus utrudnił konsumpcję wina

Foto: Flickr

W prognozie dotyczącej spożycia wina w 27 krajach przewiduje, że spożycie zmaleje w sezonie sierpień 2019-lipiec 2020 do 108 mln hektolitrów, czyli do 24 litrów na statystycznego mieszkańca, o 8 proc. wobec średniej z ostatnich 5 lat. Niewielki wzrost sprzedaży w handlu detalicznym, na który przypada 70 proc. konsumpcji, nie pokryje wyraźnego spadku zamawiania wina w restauracjach. Skutki są różne zależnie od rodzajów wina, klienci kupują w większości wina gronowe o średniej cenie, wolą je bardziej od win musujących kupowanych na ważniejsze okazje, czy od droższych win markowych serwowanych w restauracjach i barach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama