Reklama

Optymizm producentów żywności znowu lekko w górę

Trzeci kwartał z rzędu rosną wskaźniki optymizmu firm spożywczych. Choć wciąż daleko do poziomów sprzed pandemii, to poprawa cieszy.

Publikacja: 09.03.2021 21:00

Optymizm producentów żywności znowu lekko w górę

Foto: Adobe Stock

Indeks opracowywany przez Food Research Institute w lutym wyniósł 56,2 pkt, ponad 3 pkt więcej niż w listopadzie 2020 r. i o ponad 5 pkt więcej niż w lipcu 2020 r. Wskaźnik powyżej 50 pkt oznacza poprawę nastrojów. – Największy pesymizm obserwowaliśmy w wakacje, kilka miesięcy po wybuchu pandemii. Od tego czasu nastroje stopniowo się poprawiają – mówi Dariusz Chołost, general manager w Food Research Institute.

W styczniu 2020 r. wskaźnik wynosił 67,4 pkt, przestrzeń do odrobienia jest spora. 29 proc. menedżerów przewiduje, że za kwartał sytuacja ich firmy poprawi się w stosunku do obecnej, przeciwnego zdania jest co piąty, a połowa nie spodziewa się zmian. – Popyt z branży HoReCa pozostaje ograniczony, a kolejne fale pandemii odsuwają w czasie „odmrożenie" gospodarek w państwach UE – mówi Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno-spożywczego w Santander Bank Polska. – Wyniki branży wskazują, że przedsiębiorstwa coraz lepiej radzą sobie w warunkach covidu, a program szczepień daje szanse na trwałą stabilizację sytuacji, być może już w drugiej połowie roku – dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama