Indeks opracowywany przez Food Research Institute w lutym wyniósł 56,2 pkt, ponad 3 pkt więcej niż w listopadzie 2020 r. i o ponad 5 pkt więcej niż w lipcu 2020 r. Wskaźnik powyżej 50 pkt oznacza poprawę nastrojów. – Największy pesymizm obserwowaliśmy w wakacje, kilka miesięcy po wybuchu pandemii. Od tego czasu nastroje stopniowo się poprawiają – mówi Dariusz Chołost, general manager w Food Research Institute.
W styczniu 2020 r. wskaźnik wynosił 67,4 pkt, przestrzeń do odrobienia jest spora. 29 proc. menedżerów przewiduje, że za kwartał sytuacja ich firmy poprawi się w stosunku do obecnej, przeciwnego zdania jest co piąty, a połowa nie spodziewa się zmian. – Popyt z branży HoReCa pozostaje ograniczony, a kolejne fale pandemii odsuwają w czasie „odmrożenie" gospodarek w państwach UE – mówi Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno-spożywczego w Santander Bank Polska. – Wyniki branży wskazują, że przedsiębiorstwa coraz lepiej radzą sobie w warunkach covidu, a program szczepień daje szanse na trwałą stabilizację sytuacji, być może już w drugiej połowie roku – dodaje.