Woda Evita powraca na rynek

Spółka Fonti reaktywuje markę wody mineralnej z Biskupca. W planach ma także inne napoje.

Publikacja: 15.12.2014 12:06

Woda Evita powraca na rynek

Foto: materiały prasowe

Woda Evita pojawiła się w Polsce w połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Inspiracją dla tej popularnej wówczas marki była postać Evity Peron, żony prezydenta Argentyny Juana Perona. Zrobiło się o niej głośno za sprawą filmu „Evita" z Madonną w roli tytułowej.

Kłopoty finansowe poprzednich właścicieli (po spółce Evita rozlewnia należała do Sesa Polska) sprawiły, że kilka lat temu marka zniknęła ze sklepów.

W 2014 r. przejęła ją, wraz zakładem w Biskupcu, firma Fonti. Jej prezes Tomasz Księżopolski tłumaczy, że do zakupu skłoniły go liczne atuty wody, a także świetna i rozpoznawalna marka.

Nie licząc Evity do zakładu w Biskupcu należą też marki napojów stwarzające, jak wyjaśnia szef Fonti, możliwość zbudowania silnego portfolio, m.in. w kategorii cola, kwas chlebowy i napojów owocowych. Firma planuje wprowadzenie kilku marek napojów.

Reaktywowana Evita dostępna jest w trzech wersjach różniących się stopniem nasycenia dwutlenkiem węgla: woda niegazowana, woda gazowana, woda lekko gazowana. Evita pakowana jest w butelkach o pojemności 1,5 litra.

Źródło i ujęcia wody mineralnej Evita znajdują się w miejscowości Biskupiec, położonej w regionie warmińsko-mazurskim, który w globalnym plebiscycie internetowym 7 Nowych Cudów Natury znalazł się w gronie 14 najpiękniejszych miejsc na świecie – informuje właściciel marki.

W 2013 roku woda była jedyną kategorią napojów bezalkoholowych, która zyskała na popularności. Kupiliśmy jej za niemal 3,1 mld zł. To o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy badawczej Nielsen. W sumie na napoje przeznaczyliśmy wówczas 11,76 mld zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Woda Evita pojawiła się w Polsce w połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Inspiracją dla tej popularnej wówczas marki była postać Evity Peron, żony prezydenta Argentyny Juana Perona. Zrobiło się o niej głośno za sprawą filmu „Evita" z Madonną w roli tytułowej.

Kłopoty finansowe poprzednich właścicieli (po spółce Evita rozlewnia należała do Sesa Polska) sprawiły, że kilka lat temu marka zniknęła ze sklepów.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne