Nestle chce urosnąć w 2015 o 5 proc

W ubiegłym roku grupa urosła o 4,5 proc. W górę poszła również marża operacyjna. Jaki będzie 2015?

Publikacja: 20.02.2015 09:29

Nestle chce urosnąć w 2015 o 5 proc

Foto: Bloomberg

Spożywcza grupa podaje, że w 2014 r. jej biznes urósł o 4,5 proc., w czym 2,3 proc. był to „rzeczywisty wzrost wewnętrzny", a 2,2 proc. to kwestia zmian cen. Wartość sprzedaży wyniosła 91,6 mld CHF - co oznacza spadek o 0,6 proc. w wyniku negatywnych różnic kursów walut. Firma podaje, że bilans akwizycji oraz zbycia aktywów netto spowodował wzrost sprzedaży o 0,4 proc. Zysk operacyjny grupy wyniósł 14 mld CHF, co oznacza 15,3-proc. marżę, czyli większą o 10 pkt bazowych i o 30 pkt przy zachowaniu stałego kursu walutowego. Z kolei zysk netto wzrósł o 4,4 mld CHF do 14,5 mld CHF. Ta zwyżka jest zasługą m.in. zysku wynikającego ze sprzedaży części udziałów spółki L'Oréal oraz z rewaluacji udziałów w spółce Galderma. Zysk na akcję Nestle wyniósł 4,54 CHF, co oznacza wzrost o 44,6 proc.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem