Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.02.2015 09:29 Publikacja: 20.02.2015 09:29
Foto: Bloomberg
Spożywcza grupa podaje, że w 2014 r. jej biznes urósł o 4,5 proc., w czym 2,3 proc. był to „rzeczywisty wzrost wewnętrzny", a 2,2 proc. to kwestia zmian cen. Wartość sprzedaży wyniosła 91,6 mld CHF - co oznacza spadek o 0,6 proc. w wyniku negatywnych różnic kursów walut. Firma podaje, że bilans akwizycji oraz zbycia aktywów netto spowodował wzrost sprzedaży o 0,4 proc. Zysk operacyjny grupy wyniósł 14 mld CHF, co oznacza 15,3-proc. marżę, czyli większą o 10 pkt bazowych i o 30 pkt przy zachowaniu stałego kursu walutowego. Z kolei zysk netto wzrósł o 4,4 mld CHF do 14,5 mld CHF. Ta zwyżka jest zasługą m.in. zysku wynikającego ze sprzedaży części udziałów spółki L'Oréal oraz z rewaluacji udziałów w spółce Galderma. Zysk na akcję Nestle wyniósł 4,54 CHF, co oznacza wzrost o 44,6 proc.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W pierwszym półroczu oficjalna produkcja alkoholu w Rosji zmniejszyła się o ponad 16 proc. a samej wódki o ponad...
Producent Nutelli – koncern Ferrero Group – kupuje amerykańskiego producenta popularnych płatków śniadaniowych W...
Polacy szukają sposobów na ograniczenie wydatków. Już trzech na czterech stara się oszczędzać na żywności, a pon...
W sobotę, 5 lipca, wejdą w życie nowe chińskie cła na brandy importowaną z Unii Europejskiej. W ostatniej chwili...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Główny Inspektorat Sanitarny podjął decyzję o wycofaniu z obrotu wielu rodzajów piwa smakowego polskiej firmy Al...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas