Reklama

Nestle chce urosnąć w 2015 o 5 proc

W ubiegłym roku grupa urosła o 4,5 proc. W górę poszła również marża operacyjna. Jaki będzie 2015?

Publikacja: 20.02.2015 09:29

Nestle chce urosnąć w 2015 o 5 proc

Foto: Bloomberg

Spożywcza grupa podaje, że w 2014 r. jej biznes urósł o 4,5 proc., w czym 2,3 proc. był to „rzeczywisty wzrost wewnętrzny", a 2,2 proc. to kwestia zmian cen. Wartość sprzedaży wyniosła 91,6 mld CHF - co oznacza spadek o 0,6 proc. w wyniku negatywnych różnic kursów walut. Firma podaje, że bilans akwizycji oraz zbycia aktywów netto spowodował wzrost sprzedaży o 0,4 proc. Zysk operacyjny grupy wyniósł 14 mld CHF, co oznacza 15,3-proc. marżę, czyli większą o 10 pkt bazowych i o 30 pkt przy zachowaniu stałego kursu walutowego. Z kolei zysk netto wzrósł o 4,4 mld CHF do 14,5 mld CHF. Ta zwyżka jest zasługą m.in. zysku wynikającego ze sprzedaży części udziałów spółki L'Oréal oraz z rewaluacji udziałów w spółce Galderma. Zysk na akcję Nestle wyniósł 4,54 CHF, co oznacza wzrost o 44,6 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama