Doroczne opracowanie o tendencjach picia kawy w Stanach na podstawie ankiety wśród dorosłych od 18 roku życia wykazało, że 59 proc. Amerykanów pije obecnie codziennie kawę, w 2014 r. było ich 61 proc., a rok wcześniej 63 proc. To najniższy wynik od czasu zmiany w 2012 r. przez NCA metody liczenia, aby objąć bardziej różne mniejszości etniczne.
65 proc. Amerykanów w wieku 60 lat i więcej podawało, że piło kawę poprzedniego dnia, podobnie jak w 2014 r., ale w 2013 r., było ich 76 proc. Grupa wiekowa powyżej 60 lat należy do największych miłośników tego napoju. — Nasi dziadkowie pili kawę przez cały dzień. To się już zmieniło — twierdzi Mark DiDomenico, dyrektor w firmie badawczej Datassential i dawny szef komisji badania rynku NCA.
We wszystkich innych kategoriach wiekowych spożycie kawy zmalało w latach 2014-15. Liczba filiżanek dziennie zmniejszyła się do 1,85 i jest najmniejsza od 2010 r. W 2014 r. były to 2,01 filiżanki, z kolei najwięcej od 1980 r. W badaniu wzięto pod uwagę rozmiary wszystkich naczyń, w jakich podawano kawę.
DiDomenico uważa, że ten spadek nie ma dużego znaczenia statystycznego, ale może wynikać z większej liczby uczestników ankiety, którzy piją kawę poza domem i zamawiają tylko jeden napój. Przedstawiciele branży kawowej pytani o opinię na marginesie tej konferencji, nie byli zaniepokojeni malejącymi danymi o jej spożyciu i wskazywali na stale rosnący popyt na świecie.
Volcafe, szwajcarska filia rynku kawy maklera obrotu surowcami ED&F Man podała w lutym, że światowy popyt na kawę w kampanii 2014//15 do września wzrośnie o 2,1 proc. wobec poprzedniej do 151,1 mln worków po 60 kg, ale podaż ziarna będzie mniejsza o 9,9 mln worków.