Wedel rozbudowuje fabrykę. Największa inwestycja od 100 lat

Wedel, który w zeszłym roku, po raz pierwszy w historii, osiągnął przeszło miliard złotych przychodów, zamierza zwiększyć moce produkcyjne i więcej sprzedawać na eksport. Pomóc ma rozbudowana fabryka. Będzie też nowe muzeum czekolady.

Publikacja: 13.03.2024 16:28

Wedel rozbudowuje fabrykę

Wedel rozbudowuje fabrykę

Foto: materiały prasowe

- Wedel to jedna z najważniejszych polskich marek. W 2023 r. po raz pierwszy w historii przekroczyliśmy 1 mld zł obrotów. 100 mln z tego przyniósł nam eksport, którego wartość jeszcze kilkanaście lat temu wynosiła 10 mln zł – mówił w środę w czasie spotkania z dziennikarzami Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

W tym roku Wedel chce zwiększyć przychody do 1,2 mld zł. Sprzedaż na eksport ma wzrosnąć o około 25 proc., w czym pomóc ma promocja marki za granicą.

Czytaj więcej

Wielkanocny zając będzie drogi. Ceny kakao biją rekordy

Tak Wedel rozbudowuje fabrykę

Realizacji tych planów sprzyjać ma dobiegająca końca rozbudowa fabryki na warszawskiej Pradze. Firma przeprowadziła w tym celu rewitalizację nieużywanego dotąd budynku. Do nowej części fabryki, wyposażonej w nowoczesny park maszynowy, zostanie przeniesiona produkcja Chałwy Królewskiej, Sezamków i Baryłek. Znajdzie się tu także linia produkcji mas czekoladowych.

W drugim, nowym budynku, powstanie nowe laboratorium R&D (badań i rozwoju) i rozbudowana pracownia Rarytasów, czyli manufaktura, w której ręcznie produkowane są wyroby dla sieci Pijalni Czekolady E.Wedel.

Czytaj więcej

Polska jest nadal czekoladową potęgą. W jednym Niemcy nas przegonili

Muzeum czekolady Wedla

Potężna przestrzeń o powierzchni ponad 8 tys. m kw. pomieści też muzeum czekolady oraz Pijalnię Czekolady E.Wedel. Muzeum, w części interaktywne i multimedialne, ma ruszyć jesienią. – Będzie atrakcją dla mieszkańców Warszawy, a także dla turystów z całej Polski i świata. Można tu będzie poczuć i poznać zapach i smak naszej czekolady, podejrzeć proces jej produkcji – przekonywał Robert Zydel, szef nowego muzeum, który przez ostatnie trzy lata kierował Państwowym Muzeum Etnograficznym.

Czytaj więcej

Ptasie Mleczko znów maleje. Wedel tłumaczy, że dzięki temu „unikamy podwyżek”

Do współpracy przy swojej inwestycji Wedel zaprosił warszawską pracownię BiM Architekci, natomiast wykonawcą robót budowlanych jest HOCHTIEF Polska. Za projekt i realizację wystawy w Fabryce Czekolady E.Wedel odpowiada Pracownia WWAA, za treści multimedialne – Lunapark Motion Arts Collective.

Wartość inwestycji to około 300 mln zł. – Pozwoli nam rozwijać produkcję do 2028 r. Potem potrzebna będzie nowa fabryka albo przejęcie jakiejś już istniejącej – mówił Maciej Herman.

Od września 2010 r. E.Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE.

- Wedel to jedna z najważniejszych polskich marek. W 2023 r. po raz pierwszy w historii przekroczyliśmy 1 mld zł obrotów. 100 mln z tego przyniósł nam eksport, którego wartość jeszcze kilkanaście lat temu wynosiła 10 mln zł – mówił w środę w czasie spotkania z dziennikarzami Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

W tym roku Wedel chce zwiększyć przychody do 1,2 mld zł. Sprzedaż na eksport ma wzrosnąć o około 25 proc., w czym pomóc ma promocja marki za granicą.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”