KFC oskarżane o utrwalanie rasistowskich stereotypów w kampanii reklamowej

KFC podjęło w Kanadzie próbę ożywienia swojego hasła „Finger Lickin Good”. Krytycy nowych reklam twierdzą, że nie zadbano w nich o „różnorodność rasową".

Publikacja: 29.08.2023 17:38

KFC oskarżane o utrwalanie rasistowskich stereotypów w kampanii reklamowej

Foto: Bloomberg

Hasło reklamowe „palce lizać” (Finger Lickin Good) jest używane przez KFC w różnych kombinacjach od lat 50. XX wieku. Najnowsza odsłona kampanii reklamowej pod tym hasłem, która mówi "wybaczcie sztućce to jest tak dobre, że palce lizać", nie spodobała się jednak w Kanadzie, gdzie wielkoformatowe reklamy i udostępniona przez szefa marketingu koncernu na X (d. Twitter) grafika wzbudziły, jak zauważają kanadyjskie i amerykańskie media, kontrowersje wśród ciemnoskórych Kanadyjczyków i komentatorów w serwisie X (d. Twitter). Przedstawiająca czarnoskórego człowieka jedzącego kurczaka bez użycia sztućców reklama została oskarżona o utrwalanie rasistowskich stereotypów.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina