Reklama
Rozwiń
Reklama

Ukraińcy mszczą się na Rosjanach. Ich wódka wyparła z rynku Stoli i Standard

W krajach, które nałożyły sankcje na Rosję po inwazji na Ukrainę, próżno szukać na półkach rosyjskiej wódki. Jej miejsce zajęła ukraińska Nemiroff, której sprzedaż gwałtownie wzrosła.

Publikacja: 23.04.2023 18:26

Ukraińcy mszczą się na Rosjanach. Ich wódka wyparła z rynku Stoli i Standard

Foto: Adobe Stock

Ukraińcy uważają, że ich sukces to wyraz solidarności. I rzeczywiście ukraiński alkohol skutecznie wyparł rosyjską konkurencję na rynku, który wart jest 46,6 mld dolarów. A od lutego 2022 i konsumenci, i importerzy przestali zamawiać rosyjskie alkohole. Oczywiście pozostały wódki o nazwach brzmiących po rosyjsku, jak Smirnoff należący do brytyjskiej grupy Diageo czy Stolichnaya, która jest produkowana na Łotwie. W tej sytuacji Łotyszom i firmom polskim wyrosła silna konkurencja — pojawiły się mało wcześniej znane marki ukraińskie. Ich produkcja rośnie. Chociaż, co zrozumiałe, nieustannie napotyka na trudności.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama