Reklama
Rozwiń
Reklama

Piwo będzie coraz słabsze. I droższe

Sprzedaż piwa nie spada, ale branża twierdzi, że jest kryzys. I zapowiada podwyżki cen.

Publikacja: 02.03.2023 03:00

Trudno oszacować skalę spadku sprzedaży piwa w gastronomii

Trudno oszacować skalę spadku sprzedaży piwa w gastronomii

Foto: Master1305 /shutterstock

Producenci piwa spodziewali się odbicia, gdy minęły najgorsze czasy pandemii. Zawiedli się jednak srodze, ponieważ ubiegły rok może pozwolił zapomnieć o lockdownach, ale przyniósł dwucyfrową inflację, wysokie koszty produkcji, a także obniżone w wyniku wojny i rosnącego kryzysu nastroje konsumenckie. Trzy największe w Polsce browary, reprezentowane przez stowarzyszenie Browary Polskie, twierdzą, że te skumulowane czynniki silnie uderzyły w rynek browarniczy. I jak same przyznają – wartość sprzedaży co prawda wzrosła o 10 proc., ale w efekcie podwyżek cen piwa spowodowanych inflacją.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama