Reklama

Wielkanoc to dla Francuzów wyroby z czekolady

Wielkanoc to dla Francuzów wyroby z czekolady. Mimo kryzysu jej sprzedaż jej stabilna: 15 180 ton w 2015 r. po 14 960 rok wcześniej — pisze „La Tribune"

Aktualizacja: 27.03.2016 22:40 Publikacja: 27.03.2016 20:08

Wielkanoc to dla Francuzów wyroby z czekolady

Foto: Bloomberg

6,7 kilogramów czarnej, białej czy mlecznej rocznie na statystycznego Francuza daje im siódme miejsce w Europie, daleko za liderami, Niemcami, którzy zjadają po 12,22 kg. Średnio wydają na te słodycze 110 euro rocznie.

- Symbolem Wielkanocy jest jajko — symbol odnowy, życia, nadejścia wiosny, jest więc powszechnym prezentem na te święta — wyjaśnia sekretarz generalny organizacji producentów czekolady, Florence Pradier.

W 2015 r. sprzedano we Francji 396 500 ton wyrobów z czekolady, na okres wielkanocny przypadło 15 ą180 ton. To 5 proc. rynku, więc 81 firm produkujących je przygotowuje specjalną ofertę.

Przed świętami Bożego Narodzenia sprzedaje się dwukrotnie więcej, bo sezon trwa kilka tygodni, nawet do pierwszych dni nowego roku.

— Wielkanoc to praktycznie jeden weekend, sklepy znacznie później wystawiają świąteczne stoiska. Większość zakupów następuje w ostatnim tygodniu dotyczy to zarówno drobnych cukierników jak duże sklepy — wyjaśniła Pradier.

Reklama
Reklama

Przed Bożym Narodzeniem klienci szukają cukierków czekoladowych i podobnych produktów, na Wielkanoc największą popularnością cieszą się odlewy czekoladowe — jajka, ryby, zajączki, dzwony, a w tym roku pojawiły się nawet dinozaury.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama