Reklama
Rozwiń

Specjalne etykiety zniechęcą do kupowania mięsa

Informacje o wpływie procesu produkcyjnego na klimat oraz kosztach środowiskowych skutecznie zachęcają konsumentów do zmian na listach zakupowych

Publikacja: 28.12.2022 18:38

Specjalne etykiety zniechęcą do kupowania mięsa

Foto: Adobe Stock

Badanie kliniczne opublikowane w czasopiśmie Jama Network Open wykazało, że konsumenci dobrze reagują na oznaczenia klimatyczne na produktach spożywczych. Uczestnikom pokazano menu typu fast food i poproszono o wybranie jednego elementu, który chcieliby zamówić na obiad. Uczestnicy dostali losowo menu z jedną z trzech etykiet: neutralnej w grupie kontrolnej, zielonej informującej o wpływie na klimat hodowli drobiu, ryb lub produktów wegetariańskich oraz wersja czerwona wskazująca na duży i negatywny wpływ na klimat produktów z czerwonego mięsa. Dodatkowo znalazła się na niej informacja iż ta wersja nie jest zrównoważona środowiskowo i charakteryzuje się wysoką emisją gazów cieplarnianych. Choć hodowla drobiu czy ryb (także ich masowe połowy) również ma także negatywny wpływ na klimat, to nie wskazano tego w znaczeniu, na co zwracają uwadze krytycy wyników.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni