Specjalne etykiety zniechęcą do kupowania mięsa

Informacje o wpływie procesu produkcyjnego na klimat oraz kosztach środowiskowych skutecznie zachęcają konsumentów do zmian na listach zakupowych

Publikacja: 28.12.2022 18:38

Specjalne etykiety zniechęcą do kupowania mięsa

Foto: Adobe Stock

Badanie kliniczne opublikowane w czasopiśmie Jama Network Open wykazało, że konsumenci dobrze reagują na oznaczenia klimatyczne na produktach spożywczych. Uczestnikom pokazano menu typu fast food i poproszono o wybranie jednego elementu, który chcieliby zamówić na obiad. Uczestnicy dostali losowo menu z jedną z trzech etykiet: neutralnej w grupie kontrolnej, zielonej informującej o wpływie na klimat hodowli drobiu, ryb lub produktów wegetariańskich oraz wersja czerwona wskazująca na duży i negatywny wpływ na klimat produktów z czerwonego mięsa. Dodatkowo znalazła się na niej informacja iż ta wersja nie jest zrównoważona środowiskowo i charakteryzuje się wysoką emisją gazów cieplarnianych. Choć hodowla drobiu czy ryb (także ich masowe połowy) również ma także negatywny wpływ na klimat, to nie wskazano tego w znaczeniu, na co zwracają uwadze krytycy wyników.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku