Reklama
Rozwiń
Reklama

Rosjanom kończy się szampan. Czym będą teraz witać Nowy Rok?

Zachodnie sankcje odbijają się także na konsumpcji alkoholu w Rosji. Jak donosi rosyjska stacja telewizyjna RBK, w przyszłym roku będzie brakować niektórych popularnych marek: szampana Moët, whisky Chivas Regal i likieru Baileys.

Publikacja: 09.11.2022 09:16

Rosjanom kończy się szampan. Czym będą teraz witać Nowy Rok?

Foto: Bloomberg

Według Dmitrija Izaczenkowa z firmy Ładoga znacznie wzrosło zapotrzebowanie na wina musujące, francuski koniak i szkocką whisky w sklepach i restauracjach w przedsylwestrowych zakupach. Lwia część z nich to marki zagraniczne, które opuściły rynek z powodu sankcji – informuje rosyjski portal niezależny Meduza.

Według Aleksandra Lipilina, p.o. dyrektora firmy winiarskiej Fort, w tym roku generalnie szampana będzie pić znacznie mniej Rosjan, ponieważ w Rosji ten trunek sprzedają już tylko tylko mali producenci. Szef Crimean Vodka Company, Wiktor Złotnicki, powiedział RBC, że dostawcom w zasadzie już teraz brakuje najbardziej poszukiwanych trunków, w tym whisky, rumu, ginu i francuskiego koniaku.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama